برگزاری همایش و جشنواره محیط زیست در منشور حقوق شهروندی در پارک پردیسان

به گزارش عرصه، سید محمد مجابی با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از برنامه های دکتر روحانی رییس جمهور، پیگیری و ابلاغ منشور حقوق شهروندی بود و از آنجایی که بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی و سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه محیط زیست، مشارکت و پیگیری آحاد جامعه برای تحقق توسعه پایدار امری ضروری تلقی می شود، لازم است برای گروه های مختلف جامعه مباحث منشور حقوق شهروندی با رویکرد محیط زیست مطرح شود. 
معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: هدف از اجرای این همایش، تبادل نظر در خصوص تدابیر، برنامه‌ها و اقدامات دولت تدبیر و امید در تحقق منشور حقوق شهروندی و فرازهای زیست محیطی آن از طریق شناخت، مراقبت و نظارت همگانی شهروندان علاقمند به حفظ میهن عزیزمان است. 
وی با تاکید بر اینکه حفظ محیط زیست یک وظیفه همگانی است و نیاز به باور درونی و اعتقاد برآمده از یک تفکر منسجم دارد و نهادینه شدن آن در باورها و آموزش های مختلف امری ضروری به نظر می رسد، افزود: در همین راستا و طی یک برنامه مشترک بین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش این همایش برگزار می شود.
مجابی ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه با سازمان، این برنامه با مشارکت بانک ملی به عنوان گسترده ترین شبکه بانکی کشور و در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی بانک، به مدت سه روز در سالن همایش های بین المللی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می شود.
به گفته مجابی، در مراسم افتتاحیه این همایش، علاوه بر سرکار خانم دکتر ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، سرکار خانم دکتر امین زاده دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی، جناب آقای فیض معاون وزیر و تعدادی از مسئولان وزارت آموزش و پرورش، مدیر عامل و مسئولان ارشد بانک  ملی ایران، جمعی از اندیشمندان، فرهیختگان، دانشجویان ، فرهنگیان، دانش آموزان و تعدادی از اعضای برگزیده انجمن اولیا و مربیان تهران و کارشناسان محیط زیست حضور دارند . 
معاون سازمان حفاظت محیط زیست، نحوه آموزش و پیگیری مفاد محیط زیستی منشور حقوق شهروندی برای دانش آموزان در مقاطع مختلف را از دیگر اهداف نخستین همایش و جشنواره محیط زیست در منشور حقوق شهروندی ذکر کرد و گفت: در روزهای دوشنبه و سه شنبه نیز با حضور دانش آموزان به تشریح ابعاد آن با ادبیات دانش آموزای پرداخته خواهد شد . 
بر اساس گزارش سایت سازمان محیط زیست، وی ابراز امیدواری کرد که با این اقدام، گامی در راستای  تحقق توسعه پایدار و حفظ طبیعت و محیط زیست ایران عزیز و پاسخگویی به مطالبات محیط زیستی جامعه برداشته شود.



دیدگاهها بسته شده است.