حبیبی: هواداران سبزواری ما را با الفاظ رکیک گلباران کردند/ از بیتا شکایت می‌کنم

علیرضا حبیبی در گفت‌وگو با عرصه، در مورد حواشی ایجاد شده توسط هواداران تیم بیتا سبزوار در هفته شانزدهم لیگ برتر هندبال اظهار کرد: در هفته شانزدهم تیم صدرنشین ما میزبان بیتا سبزوار بود و این دیدار از حساسیت ویژه ای برخوردار بود. پس از شروع بازی با پیشی گرفتن تیم شهرداری کاشان هواداران بیتای سبزوار برای تغییر روند بازی تیم ما و قهرمانان ملی کشور را با استفاده از الفاظ رکیک و ناموسی مورد فحاشی شدید قرار دادند.

او ادعا کرد: با استفاده از همین الفاظ داوران این دیدار و فدراسیون هندبال را نیز مورد خطاب قرار داده و با تهدید داوران قصد در تغییر رویه بازی و بهم زدن تعادل روحی بازیکنان و داوران این دیدار را داشتند. بسیار هم موفق عمل کردند بازیکنان، کادر فنی و داوران عزیز این دیدار برای ارائه یک بازی و قضاوت خوب نیاز به آرامش و امنیت داشتند. واقعا چه کسی مسئول ایجاد و حفظ یک فضای آرام و امن بوده است؟ هیات هندبال شهرستان سبزوار و یا باشگاه فرهنگی ورزشی بیتا! این باشگاه که توسط یک مسئول اداره می شود با مشاهده این رفتار هدایت شده چه عکس العملی نشان داد؟

سرمربی تیم هندبال شهرداری کاشان خاطرنشان کرد: عدم برخورد جدی از سوی مسئولان برگزاری این دیدار تا پایان بازی، باعث شد تا ٦٠ دقیقه زیر فشار و هجمه های هوادارن سبزواری بدون هیچ حمایتی از مسئولان برگزاری این دیدار در شرایط بسیار بد روحی روانی به بازی ادامه دهیم و تمام تمرکز و توان خود را برای کنترل بازیکنان جهت جلوگیری از درگیری و عکس‌العمل و برخورد فیزیکی آنها بگذاریم.

حبیبی ادامه داد: اگر این قضیه را به سختی مدیریت نمی کردیم این دیدار به جنجال و دیداری خونین تبدیل می شد. با توجه به افزایش این فشارها و عدم برخورد و جلوگیری از این رفتار غیر ورزشی و غیر اخلاقی از سوی مسئولان برگزاری، چندین بار تصمیم گرفتم تیم را از زمین خارج کنم و از ادامه بازی با وضع موجود جلوگیری کنم. اما چون در طول این مدت هیچ برخورد جدی و رسیدگی قاطع و قانونی از سوی کمیته انظباطی فدراسیون نسبت به این گونه رفتارها ندیدم منصرف شدم.

او در ادامه اضافه کرد: رفتارهایی همچون درگیری فیزیکی هواداران گچسارانی که منجر به مجروحیت جدی چند تن از بازیکنان تیم ما شد و یا برخی از دیدارهای پر جنجال دیگر! در هیچ کدام از آن ها برخورد جدی ندیدم و تصور کردم با بیرون کشیدن تیمم، تنها خودم و تیم جریمه خواهد شد. به جای میزبان ما به کمیته انظباطی فرا خوانده خواهیم شد.

سرمربی تیم شهرداری کاشان گفت: تیم ما تا دقایق پایان بازی حتی ٣ گل از حریف جلو بود ولی متاسفانه در دقیقه ٥٦ بازی – زمانی که اختلاف بازی فقط ١ گل بود – با اخراج ٤ دقیقه ای بهترین بازیکن میدان “مجتبی حیدرپور” با یک بازیکن کمتر ادامه دادیم  و در نهایت تن به شکست دادیم تا با یک امتیاز کمتر به رده دوم جدول برسیم.

او با بیان اینکه از شکست ناراحت نیست اظهار کرد: ناراحتی من از شکست نیست. هنوز تا پایان لیگ دو هفته باقی مانده و هنوز هم شانس قهرمانی و کسب جواز صعود به لیگ باشگاه های آسیا بعنوان تیم اول یا دوم در دسترس خواهد بود. ولی بی اخلاقی و برنامه ریزی در جهت تخریب و هتک حرمت قهرمانان پر افتخار تیم ملی کشورمان که در ٥ سال اخیر در تیم های ثامن الحجج سبزوار و مشهد مقدس با تلاش و زحمات خود افتخارات فراوانی را برای سبزوار به ارمغان آوردند و روزی به عنوان بازیکنان محبوب آن شهرستان مورد تشویق هواداران سبزواری بوده اند قابل تحمل نیست.

وی ادامه داد: هم اکنون به جای قدرشناسی از این بازیکنان در جلوی چشمان صدها بازیکن نوجوان و جوان کشور که برای شرکت در مسابقات جوانان کشور به میزبانی بیتا سبزوار در سالن حضور داشتند و نظاره گر الگوها و اسطورهای خود بودند، آنها را مورد اهانت قرار دادند. ما قبل از بازی برای هواداران سبزواری گل تهیه کرده بودیم تا در بین دو نیمه که حضور آنها تکمیل می شود تقدیم شان کنیم ولی متاسفانه آنها پیش دستی کردند و از ابتدای بازی بطور دیگری ما را گلباران کردند.

حبیبی به دیدار تیمش مقابل گچساران نیز اشاره کرد و گفت: همچنین در دیدار تیم ما با گچساران به دلیل پرتاب کردن سنگ و بطری آب از سوی هواداران گچسارانی دو تن از اعضای تیم ما از ناحیه صورت دچار پارگی و جراحت شدند اما حکمی که کمیته انضباطی در خصوص باشگاه گچساران داده است تنها جریمه نقدی است که در برابر آن اتفاقات کفایت نمی کند و حداقل باید محرومیت هواداران گچسارانی را در پی داشته باشد.

سرمربی تیم شهرداری کاشان در انتهای خاطرنشان کرد: شنبه شکایت شهرداری کاشان از بیتای سبزوار به منظور هتک حرمت قهرمانان ملی ایران را تقدیم فدراسیون خواهم کرد. اعتراض شهرداری کاشان به حکم صادره از سوی کمیته انضباطی در خصوص تیم نفت و گاز گچساران را نیز به گوش فدراسیون خواهم رساند.



دیدگاهها بسته شده است.