معاون فرهنگی وزارت ارشاد درگذشت عزیزی را تسلیت گفت

به گزارش عرصه، سیدعباس صالحی با انتشار پیامی درگذشت احمد عزیزی، شاعر اهل بیت (ع) و انقلاب را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شرح است:

«خبر رحلت شاعر روزهای سخت حماسه و مقاومت جناب احمد عزیزی که بیت بیت سروده‌هایش با یاد فضائل اهل ثقل و پاکی گره خورده بود، اندوهگینم کرد. شعرهای ترانگیز و استوار این رادمرد کرمانشاهی در یادهای مردم ماندگار خواهد بود و خاطره‌ یادداشت‌ها و اندیشه‌های او هم‌چنان باطروات است.
نیکوست همه شاعران، بویژه مهمانان حاضر در اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر در مشهد امام رضا، یاد او را زنده نگه دارند. ان‌شاءالله خدای سبحان او را با اهل بیت عصمت محشور کند و اجر شکیبایی خانواده صبور و نجیب‌شان را برآورده کند».

همچنین مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی با صدور پیامی از نیشابور، محل برگزاری محفل بین‌المللی شعر فجر در این شهر، درگذشت احمد عزیزی شاعر نامدار انقلاب را تسلیت گفت.

مهدی قزلی در این پیام کوتاه آورده است: «در حالی که شاعران پارسی‌گوی ایران و چند کشور جهان، خود را برای برگزاری مراسم پایانی یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر آماده می‌کنند، خبر تاسف‌بار درگذشت احمد عزیزی، شاعر بزرگ اهل بیت (ع) و انقلاب اسلامی را دریافت کردیم. اینجانب به نمایندگی از اهالی فرهنگ و ادب و شاعران حاضر در جشنواره شعر فجر این مصیبت را به جامعه ادیبان هنرپرور سرزمین‌مان و خانواده آن عزیز بویژه خواهر داغدارش تسلیت می‌گویم».

به گزارش عرصه مجید غلامی جلیسه – مدیرعامل خانه کتاب – نیز با صدور پیامی، درگذشت احمد عزیزی، شاعر آیینی، را تسلیت گفت.

در پیام مدیرعامل خانه کتاب آمده است: «خبر درگذشت احمد عزیزی از شاعران آیینی کشورمان پس از ۹ سال تحمل بیماری موجب تاسف فراوان شد. ایشان یکی از مفاخر و چهره‌های فرهنگی برآمده از استان کرمانشاه هستند که آثارشان برای همیشه در یادها جاودانه خواهد ماند. اینجانب ضایعه درگذشت شاعر فرهیخته را به جامعه فرهنگ و ادب و بویژه خانواده محترم ایشان تسلیت گفته و برای آن مرحوم علو درجات و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم».

احمد عزیزی که از ۱۵ اسفندماه سال ۱۳۸۶ درپی کاهش سطح هوشیاری به اغما رفت و در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه بستری بود، ۱۶ اسفندماه پس از ۹ سال ماندن در کما از دنیا رفت. 

 –



دیدگاهها بسته شده است.