انتخابات مسئله مردم است/ دغدغه مسئولان معیشت باشد


سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان گفت: مسئله انتخابات، مسئله مردم است و خودشان باید دنبال آن بروند. انتخابات نباید دغدغه مسئولان که معیشت مردم است را تحت الشعاع قرار دهد.

به گزارش عرصه،، آیت‌الله سید احمد خاتمی در حاشیه اختتامیه دومین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تکمیل شبکه ملی اطلاعات یک ضرورت است که حتی در نظام هایی که آفریننده این فضا هستند، آزادی کامل وجود ندارد.

وی افزود: خواسته ما از مسئولان این است که در پاسداری از ارزشهای دینی سنگ تمام بگذارند؛ آنچنان که در کشورهای دیگر برای کنترل شبکه‌هایی که نمی خواهند، راهکار پیدا می کنند.

خاتمی ادامه داد: همانطور که از قبل اعلام شد، حقیقت این است که ما در متن مردم هستیم و مشکلات ان ها را می بینیم. بسیاری از کسانی که در اجلاسیه خبرگان حضور داشتند، امامان جمعه شهرستان ها هستند که مردم به آنها مراجعه می کنند.

وی  با بیان اینکه ما از مشکلات مردم با تمام وجود مان رنج می‌بریم گفت: حداقل این است که در چنین اجلاس هایی، همدردی خود با مردم را اعلام کنیم اما حرف مجموعه خبرگان این است که مردم شایسته تقدیر هستند. ملت ایران مردمی هستند که پای انقلاب خود ایستاده اند و حق این مردم است که در زندگی خود، مشکل کمتری ببیند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان تاکید کرد: تردیدی وجود ندارد که برخی از این مشکلات از جانب بیگانگان است اما مردم انتظار دارند که مسئولان تدابیر شایسته ای اتخاذ کنند.

خاتمی ادامه داد: اگر منصفانه بگوییم کار انجام شده اما انتظار کار بیشتری وجود دارد. با توجه به نزدیک بودن انتخابات، از مسئولان انتظار می رود تا آخرین روز مسئولیت شان دغدغه خدمت به مردم را داشته باشند.

وی افزود: مسئله انتخابات، مسئله مردم است و خودشان باید دنبال آن بروند. انتخابات نباید دغدغه مسئولان که معیشت مردم است را تحت الشعاع قرار دهد.

خاتمی با اشاره به موضع گیری اعضای خبرگان در برابر سخنان دولتمردان آمریکا، گفت: موضع گیری صریح خبرگان این است که جمهوری خواهان و دموکرات ها سر و ته یک کرباس هستند و آن مقابله با نظام اسلامی است. آنچه انتظار می رود این است که در برابر رجز خوانی های آن ها در همان سطح جواب داده شود.

وی با اشاره به ارائه گزارش از سوی دولت درباره اقتصاد مقاومتی به مجلس خبرگان، گفت: امروز بعد از ظهر جوابی از سوی معاون اول رئیس جمهوری به مجلس خبرگان درباره اقتصاد مقاومتی ارائه شد که گزارشی از عملکرد دولت در این زمینه بود که ما در همین سطح که دولت وارد این موضوع شد و پاسخ داد، تشکر می کنیم.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان در پایان، تاکید کرد: انتظاری که خبرگان دارد این است که فضای انتخابات صمیمی باشد نه به این معنا که رقابتی نباشد بلکه این فضا در شان نظام اسلامی باشد نه آنچه در انتخابات آمریکا شاهدش بودیم.



دیدگاهها بسته شده است.