ارتش سوریه برای اولین بار به ساحل فرات در شرق شهرک «خفسه» رسید


فرمانده ستادکل عملیات اصلی ارتش روسیه در بیانیه‌ ای اعلام کرد: نیروهای ارتش سوریه برای اولین بار در ۴ سال گذشته به ساحل روخانه فرات در شرق شهرک «خفسه» رسیدند.

به گزارش عرصه به نقل از اسپوتنیک، فرمانده ستادکل عملیات اصلی ارتش روسیه امروز در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه برای اولین بار در ۴ سال گذشته به ساحل روخانه فرات در شرق شهرک «خفسه» (Khafsah) رسیدند.

ژنرال «سرگئی رادسکوی» (Sergei Rudskoi) فرمانده ستادکل عملیات اصلی ارتش روسیه در این باره اعلام کرد: برای اولین بار در ۴ سال گذشته،‌ نیروهای دولت سوریه به ساحل روخانه فرات در شرق شهرک  «خفسه» رسیدند و ۱۵ کیلومتر از ساحل رودخانه را نیز تحت کنترل خود درآورده اند.

فرمانده ستادکل عملیات اصلی ارتش روسیه در ادامه افزود: پس از کنترل شهر «تدمر»، نیروهای دولت سوریه به حمله خود به سمت مناطق شرقی شهر و تسلط بر بلندی ها ادامه داده و منطقه امنیتی را به سمت شمال و شرق گسترش دادند.

به گزارش مهر، روسیه از چهارشنبه مصادف ۳۰ سپتامبر  سال جاری، اعلام کرد که در راستای قوانین بین المللی و بنا به درخواست دولت مشروع سوریه حملات هوایی خود به تروریست های تکفیری داعش در این کشور را آغاز کرده است.

گفتنی است، مقامات روسیه در چارچوب قطعنامه شماره ۳۳۱۴ مصوب سال ۱۹۷۴ میلادی مجمع عمومی سازمان ملل، اعلام کرده بودند که حملات هوایی آن ها به تروریست ها در سوریه بنا به درخواست دولت قانونی این کشور بوده و لذا موضوع حمایت ها از سوریه در راستای مبارزه با گروه تروریستی داعش در این کشور بر اساس منشور ملل متحد و در چارچوب قوانین بین المللی محسوب می شود.

سوریه از سال ۲۰۱۱ تا کنون دارای مشکلات زیادی بوده و در جبهه های متعددی با گروه های تروریستی مانند النصره و داعش مشغول مبارزه است. در این میان، محور عربی-غربی-صهیونیستی از هیچ تلاشی در راستای حمایت از تروریست های داعش و النصره در سوریه دریغ نکرده و تصاویر کمک های آن ها از طرق مختلف مانند ارسال هوایی تجهیزات به تروریست ها گواهی بر صدق این مدعا است.



دیدگاهها بسته شده است.