تنها از ۲۰درصد فضای مجازی استفاده علمی می‌شود

به گزارش عرصه، محمود واعظی امروز ۱۹ اسفندماه در جلسه شورای اداری گناباد، با بیان این مطلب اظهار کرد: از این میزان تنها حدود ۵درصد در حوزه سایت‌های غیراخلاقی، ضد دین و انقلاب بوده که طی سال اخیر میزان بخش غیراخلاقی به یک درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: علاوه بر حفظ حریم خصوصی و امنیت شبکه در فضای مجازی باید از این پتانسیل برای توسعه، اشتغال و ارتقاء علمی کشور استفاده کرد.

واعظی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران، انقلاب فرهنگی بوده، بر این اساس، باید هر کاری که در کشور انجام می‌شود دارای پیوست فرهنگی باشد و به زیرساخت‌های فرهنگی توجه شود، در غیر این صورت توسعه کشور با توسعه سایر کشورها، هیچ ‌گونه تفاوتی نخواهد داشت.

مهم ‌ترین دغدغه نظام و دولت معیشت مردم، اشتغال و اقتصاد است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از مشکلات کشور را در حوزه اقتصاد دانست و افزود: به دلیل گستردگی جغرافیایی کشور و خشکسالی‌های اخیر مهم‌ترین دغدغه نظام و دولت معیشت مردم، اشتغال و اقتصاد است.

واعظی بیان کرد: در همین راستا یکی از اهداف دولت گسترش توسعه اقتصادی و حل مشکلات کنونی کشور بود و نگاه به سیاست خارجی در همین راستا بود؛ چراکه در دوران تحریم صادرات نفتی محدود و جابه‌جایی پول ممکن نبود.

وی با اشاره به برخی از شاخص‌های رونق اقتصادی نیز تصریح کرد: شاید این شاخص‌ها در سر سفره مردم تغییری ایجاد نکرده باشد، اما کارشناسان اقتصادی اعلام کرده‌اند با این جهتی که پیش می‌رود بسیاری از مشکلات در آینده حل خواهدشد.
 

واعظی گفت: برای اینترنت نسل سوم و چهارم در گناباد ، ۱۲۸ میلیارد ریال سرمایه ‌گذاری شده و تا پایان ۶ ماهه اول سال ۹۶ با اعتباری بالغ‌ بر ۲۱۰ میلیارد ریال تمامی شهرهای گناباد، کاخک و بیدخت از اینترنت نسل سوم و چهارم برخوردار و زیرساخت‌های لازم در بخش روستایی تأمین خواهد شد.
 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: با توجه به اینکه گناباد شهری دانشگاهی است، استفاده از فناوری اطلاعات در حوزه ایجاد اشتغال و راه‌اندازی کسب‌ و کارهای جدید بر بستر شبکه ملی اطلاعات بسیار مهم بوده و در این راستا گفت‌وگوهایی با مراکز آموزش عالی گناباد در این سفر انجام شد.
 

در ادامه حمید بنایی نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با اشاره به تصویب بودجه سال آینده گفت: در این بودجه، ۳۰درصد به بودجه‌های استانی افزوده شده و درآمدهای دولت شفاف‌سازی و ۳۰۰۰ میلیارد تومان به بودجه آموزش و پرورش نیز افزوده شده است.
 

وی افزود: بودجه ورزشی ۱٫۵ برابر شده و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال ۹۶ اجرایی خواهد شد.
 

محمدعلی نبی‌پور فرماندار گناباد هم در این مراسم خواستار بهبود آنتن دهی موبایل در روستاها شد و گفت: در برخی مناطق شهرستان نقاط کور آنتن‌دهی نداریم که باید برطرف شود.
 

وی همچنین گفت: هنوز بیش از ۶ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان و شهرک صنعتی کاخک از تلفن ثابت برخوردار نیستند که باید این مشکل برطرف شود.

در پایان با حضور مسئولان و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کلنگ بازسازی و تجهیز مجموعه ورزشی بانوان شهرستان در محل استادیوم شریعت به زمین زده شد و همچنین واعظی از اداره پست گناباد نیز بازدید کرد.



دیدگاهها بسته شده است.