سودان کاردار آمریکا را در اعتراض به فرمان اجرایی ترامپ احضار کرد


خارطوم کاردار سفارت آمریکا را در اعتراض به فرمان اجرایی جدید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مورد ممنوعیت سفر شهروندان ۶ کشور از جمله سودان احضار کرد.

به گزارش عرصه به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه سودان در بیانیه ای اعلام کرد: ظهر امروز کاردار سفارت آمریکا در خارطوم احضار شد و با عبد الغنی النعیم قائم مقام وزارت خارجه دیدار کرد و بار دیگر انزجار سودان از فرمان اجرایی ترامپ به وی اعلام شد.

دولت ترامپ چند روز پیش فرمان اجرایی جدیدی را صادر کرد که جایگزین فرمان اولیه ای شد که پیشتر در دادگاهی در واشنگتن به چالش حقوقی کشیده شد.

پیش از این نیز وزارت خارجه سودان با صدور بیانیه ای به فرمان جدید دونالد ترامپ واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: وزارت خارجه سودان تاسف و ناخرسندی عمیق خود را از فرمان اجرایی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مارس ۲۰۱۷ که به موجب آن محدودیت ها علیه اتباع ۶ کشور از جمله سودان برای ورود به آمریکا به مدت ۹۰ روز تمدید شده است را اعلام می دارد.

شایان ذکر است که فرمان جدید ترامپ، اتباع ایران، سودان، سومالی، لیبی، یمن و سوریه را برای ۹۰ روز از ورود به خاک آمریکا منع می‌کند. این فرمان از روز ۱۶ ماه مارس اجرایی می شود.

ترامپ در فرمان تازه خود، علاوه بر تعلیق اجازه ورود به پناهجویان به مدت ۱۲۰ روز، سهمیه سالانه پذیرش این پناهجویان که در زمان اوباما ۱۱۰ هزار نفر مقرر شده بود را به ۵۰ هزار نفر تقلیل داده است. در فرمان جدید اتباع کشور عراق مستثنی شده اند و این در حالی است که در فرمان اولیه ترامپ در خصوص مهاجران هفت کشور مسلمان، نام عراق نیز قرار داشت.



دیدگاهها بسته شده است.