صالحی‌امیری: نگاه دولت به سیستان و بلوچستان، کم کردن شکاف است

به گزارش عرصه، سیدرضا صالحی امیری ظهر امروز در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: مردمان این دیار سازگار و صبور و انسانهایی نجیب هستند، دین مداری و اخلاق محوری شاخصه آنهاست. مردم سیستان و بلوچستان باعث افتخار کشور هستند و نگاه دولت به اقوام نگاه عادلانه به منزلت و توزیع عادلانه قدرت و ثروت است و رفع تبعیض اقتصادی، مشارکت همگان در اداره کشور از جمله خواسته‌های به حق اقوام است. اگر از بیرون بر طبل تفرقه نکوبند مردم این منطقه باهم مشکل ندارند.سیستان وبلوچستان از انسانهای بزرگ و سرمایه های فرهنگی زیادی برخوردار  است.این استان نگین درخشان فرهنگ ایرانی است و ما باید فرهنگ این مرز و بوم را تکریم کنیم.یکی از افتخارات فرهنگ وتمدن ایران، فرهنگ این منطقه است که در دنیا می‌درخشد.  عده‌ای تلاش نکنند خود را انقلاب بدانند و دایره انقلاب را محدود کنند، مردم خادمان و خائنان خود را می‌شناسند. تنها راه دولت و ملت برای رسیدن به توسعه شفافیت و اتحاد است.

صالحی امیری  افزود: امنیت در این سرزمین نعمت بزرگی است که ما آن را فراموش کرده‌ایم، در شرایطی که برخی از کشورهای منطقه  در آتش می‌سوزند و جهان اسلام در فشار سنگین تکفیر و سلفی و داعش است اما کشور ما امن‌ترین کشور منطقه است. این نعمت مدیون تدابیر مقام معظم رهبری است. این نعمت به دنبال تلاش‌های نیروهای مسلح ما حاصل شده است و مدیون تدابیر دولت برای دفع شر دشمن است. امروزه ما در بستر یک جهش ملی قرار گرفته‌ایم. افزایش درآمدهای نفتی ما می‌تواند آینده بهتری را نوید دهد. ما در گذشته می‌توانستیم به چهار کشور مشخص نفت بفروشیم اما امروز ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت به هر نقطه دنیا می توانیم نفت بفروشیم. دولت موفق شد با حل مسئله برجام فضای لازم را برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی فراهم کند و در یک سال گذشته ۱۱٫۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب شده است .

صالحی امیری با بیان اینکه این دولت موفق شده است از طریق مذاکره،منافع ملت را تامین و شر دشمن را دفع کند، افزود: متاسفانه به دلیل محدودیت‌ها امکان بازکردن همه واقعیت‌ها ممکن نیست زیرا دشمن سوءاستفاده می‌کند، اما بدانید امروز منابع قدرت دیپلماسی، رسانه، مغز و تکلنولوژی است، ما در کنار قدرت بزرگ نیروهای مسلح مذاکره کردیم. ما با پشتوانه مقام معظم رهبری مذاکره کردیم، مذاکره تنها راه ممکن ما برای رسیدن به هدف بود و در این مذاکره ما چیزی را از دست ندادیم بلکه منابع زیادی برای ملت تامین کردیم.



دیدگاهها بسته شده است.