طرح حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی تکمیل شد

به گزارش عرصه، مرحله اول اجرای طرح حذف دفترچه‌های تامین اجتماعی در مراکز تملیکی اداره کل تامین اجتماعی کردستان، امروز با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کردستان کلید خورد.

وزیر تعاون در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: یکی از کارهایی که در سازمان‌های بیمه‌گر آغاز کرده‌ایم جایگزینی دفترچه الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی است.

علی ربیعی افزود: امروز از یک کار بزرگ در سنندج رونمایی می‌شود و از این پس دفترچه‌های بیمه در مراکز ملکی تامین اجتماعی جمع آوری می‌شود.

وی عنوان کرد: هر بیمار پس از مراجعه به بیمارستان، با ارائه کد، اطلاعات خود را ثبت می‌کند و پس از آن تمام سوابق بیمار در اختیار پزشکی که مراجعه می‌کند قرار می‌گیرد.

ربیعی بیان کرد: این سیستم از تداخلات دارویی جلوگیری می‌کند و نقش نظام ارجاع را نیز ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: در همان لحظه که بیمار به پزشک مراجع می‌کند نسخه تجویز شده برای او در داروخانه‌های ملکی تامین اجتماعی قرار خواهد گرفت.

وزیر تعاون عنوان کرد: این طرح در بیمه‌های تامین اجتماعی و سلامت اجرا شده و تلاش می‌شود تا این اقدام را به پرونده الکترونیک سلامت متصل کنیم.

وی با اشاره به اینکه هزینه کم، سرعت زیاد و افزایش قدرت کنترل بیمه‌ها از مزایای این طرح است، افزود: برای بیمارانی هم که نمی‌توانند به پزشک مراجعه کنند طرحی تعیین شده که در شورای عالی بیمه در چند جلسه مورد بررسی قرار گرفته و کارشناسی شده است.

ربیعی اضافه کرد: این طرح با عنوان «مراقبت در خانه پرستاران»، تصمیم درستی است که از آشفتگی بازار پرستاران مراقب در خانه جلوگیری می‌کند و حق بیمار و پرستار مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم به سمتی پیش رویم که ارتباط پزشک و بیمار قاعده مند شود و هم پزشک و هم بیمار از حقوق خود آگاه شوند.



دیدگاهها بسته شده است.