کردستان نیازمند ایجاد و راه اندازی صنایع بزرگ است


سنندج – نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی توسعه در کردستان را نیازمند ایجاد و راه اندازی صنایع یزرگ در این استان عنوان کرد.

به گزارش عرصه،، سید مهدی فرشادان بعد از ظهر امروز جمعه در جلسه کارگروه اشتغال کردستان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: توسعه در استان کردستان زمانی محقق می شود که زمینه برای ایجاد و احداث صنایع بزرگ در این استان فراهم شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر شمار کارخانجات تولیدی استان کردستان که با ۵۰ نفر و بیشتر کارگر فعالیت می کنند به زحمت به تعداد انگشتان یک دست می رسد و در همین راستا باید دولت به فکر ایجاد صنایع بزرگ و مادر در این استان باشد.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با اجرایی کردن طرح های کوچک نمی توان گره بزرگ بیکاری در کردستان را باز کرد و در همین راستا باید نه تنها بخش خصوصی، بلکه شرکت های بزرگ وابسته به دولت نیز در استان کردستان سرمایه گذاری کنند تا بخشی از مشکلات حوزه اشتغال این استان رفع شود.

وی با بیان اینکه در طول یک ماه اخیر سه وزیر به کردستان سفر کرده اند، گفت: سوال اصلی اینجاست که این سه وزیر چه دستاوردهای برای کردستان داشته اند و کدام اتفاق مهم و بزرگ بعد از انجام این سفرها در کردستان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه باید به جای شعار دادن به فکر عمل کردن بود، عنوان کرد: انتظار و مطالبه ما به عنوان نماینده مردم کردستان این است که حداقل از سوی شرکت های وابسته به دولت یک طرح بزرگ در این استان گلنگ زنی شود.

فرشادان با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می تواند شرکت شصتا را به سرمایه گذاری در استان کردستان ترغیب کند، یادآور شد: استفاده از ظرفیت ها و استعدادهای موجود در کردستان باید به عنوان یک اصل مهم در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه دولت در ماه های آخر خود باید نسبت به اجرایی کردن تعهداتش پایبند باشد، اظهار داشت: تلاش برای کمک به رفع دغدغه های مردم کردستان به ویژه در حوزه بیکاری باید به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گیرد.



دیدگاهها بسته شده است.