افزایش ۳۰ درصدی آمار بیمه‌شدگان ورزشی خوزستان

به گزارش عرصه، ‌مظفر علیشائی در مجمع انتخاب رییس هیات پزشکی ورزشی استان که امروز (شنبه) در اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: ‌در زمان مدیریت دکتر منصور روزدار در هیات پزشکی ورزشی استان، چند رکورد در کشور به ویژه در آمار بیمه شدگان ورزشی داشتیم.

وی افزود: باید بگویم امسال بیش از ۲۰۰ هزار نفر بیمه شده ورزشی داریم، در حالی که این آمار در سال گذشته ۱۸۰ هزار نفر بود و امسال تقریبا ۳۰ هزار نفر افزایش یافته است.

معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: خوشبختانه رییس هیات و همکارانش در تمام مراحل با مصدومان همراه بودند و همیشه این افراد را مورد حمایت قرار دادند.

وی گفت: همچنین بحث عمده ای که ما داشتیم، نظارت و سلامت باشگاه‌ها بود، چرا که اگر زودتر وارد این بخش نشویم، بعدها آسیب های بزرگ تر و خسارت جبران ناپذیری به ورزش می زند. اگر بی اعتمادی نسبت به ورزش در باشگاه‌ها به وجود بیاید، پاک کردن فعل مقدس به نام ورزش از این ناخالصی‌ها خیلی سخت خواهد شد. به همین دلیل از ابتدا، برنامه مدونی در این خصوص داشتیم و دکتر روزدار نیز در این راستا به ما کمک کرد، ضمن این که ۶۰ بازرس به صورت محسوس و نامحسوس در سراسر استان به صورت مرتب باشگاه‌ها را بررسی می کنند.

وی افزود: هر ساله در بحث تشویق، باشگاه‌ها را مدنظر داریم و سال گذشته نیز از ۶۳ باشگاه که شاخصه های مدنظر ما را داشتند، تقدیر کردیم. همچنین امسال ۵۰ باشگاه به دلیل عدم دارا بودن شاخصه‌های لازم، پلمب شدند و به ناچار مجبور شدیم که این کار را انجام دهیم و می خواهیم بگوییم که اگر باشگاه متخلفی را مشاهده کنیم، با آن برخورد می‌کنیم و پلمب خواهد شد.

وی خاطرنشان‌کرد: خوشبختانه در برنامه های رییس هیات استان، اتفاقات خوبی وجود دارد و باید بگویم قرار است با حمایت هایی که صورت می گیرد، یک مرکز تخصصی طب ورزشی یا کلینیک پزشکی ورزشی در استان افتتاح شود تا جمعیت مورد پوشش و همچنین ورزشکار و غیر ورزشکار با خیال راحت بیمه شوند و از امکانات این مرکز استفاده کنند.



دیدگاهها بسته شده است.