دادستان کل آمریکا خواستار استعفای دادستانهای انتصابی اوباما شد


دادستان کل آمریکا روز جمعه از ۴۶ دادستان فدرال و در حالِ خدمت این کشور خواست تا از مقام خود استعفا دهند. 

به گزارش عرصه به نقل از وبگاه خبری- تحلیلی «واشنگتن اِگزمینر»، «جف سشنز» دادستان کل آمریکا روز جمعه از ۴۶ دادستان فدرال و در حال خدمت این کشور که از سوی «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین به این سمت منصوب شده اند، خواست تا از مقام خود استعفا دهند.

طبق اعلام وزارت دادگستری آمریکا، کناره گیری این دادستانها «یکپارچگی روند انتقال قدرت را تضمین خواهد کرد».

«سارا ایسگور فلورس» سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا بعدازظهر روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: «تا زمانی که دادستانهای جدید آمریکا مورد تأیید قرار گیرند، دادستانهای کنونی و شاغل در دفاتر دادستانی آمریکا به انجام وظایف خطیر خود در حوزه تحقیق و بازجویی، پیگرد قضایی و پیشگیری و مقابله با جرائم خشونت آمیز ادامه خواهند داد».

طبق اظهارات فلورس، دو تن از رؤسای جمهور سابق آمریکا- جورج دبلیو. بوش و بیل کلینتون-  نیز در آغاز دوران ریاست جمهوری خود خواستار اقدامی مشابه- استعفای دادستانهای منصوب شده در دوره قبل از خود- شدند. دولت باراک اوباما  نیز دادستانهای دوره ریاست جمهوری بوش را رفته رفته از کار برکنار کرد.

گفتنی است که چند روز پیش از طرح این درخواست از سوی دادستان کل آمریکا، جف سشنز با ارسال یادداشتی خطاب به تمام دادستانهای وزارت دادگستری آمریکا از آنها خواست تا مبارزه با جرائم خشونت بار را در رأس اولویتهای خود قرار دهند.

شایان ذکر است که در ماه مارس ۱۹۹۳، هنگامی که جف سشنز به عنوان دادستان فدرال آمریکا در ایالت آلاباما مشغول فعالیت بود، «ژانت رنو»- دادستان کل آمریکا در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون- از سشنز خواست تا از مقام خود استعفاء دهد. 



دیدگاهها بسته شده است.