رسانه‌های سیستان و بلوچستان مورد توجه ویژه وزارت ارشاد هستند

به گزارش عرصه، سیدرضا صالحی امیری در دیدار با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار کرد: سیستان و بلوچستان در صورت برنامه‌ریزی مناسب و تقویت زیرساخت می‌تواند به مرکز تولید انیمیشن، صنایع دستی و صنایع فرهنگی منطقه تبدیل شود.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان با ظرفیت‌های فرهنگی که دارد، می‌تواند قطب توسعه فرهنگی ایران در دهه آینده باشد، گفت: یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان جدای از حدود یک میلیارد تومان بودجه وزارت فرهنگ برای این استان در سال ۹۵ در مباحث فرهنگی تخصیص یافته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ضرورت دارد در راستای فراهم‌سازی امکان برگزاری همایش‌های ملی در سیستان و بلوچستان یک مجتمع فرهنگی بزرگ در این استان ایجاد شود.

وی با اشاره به ضرورت معرفی بیشتر پتانسیل‌های سیستان و بلوچستان در سطح کشور، عنوان کرد: ساخت یک فیلم مستند جذاب با هدف معرفی ظرفیت این استان سال آینده در دستور کار قرار می‌گیرد تا مردم کشور با سیستان و بلوچستان آشنایی بیشتری پیدا کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: صداوسیما و رسانه‌های استانی تصویر درخشانی از این استان به نمایش بگذارند و این بستگی مستقیم به اراده اصحاب رسانه دارد، گفتگوی فرهنگی شعار دولت است که باید در این استان نیز آغاز شود و مرزهای فرهنگی باید تعریف و به انسجام و تنوع فرهنگی نیز توجه ویژه‌ای شود.

صالحی امیری با اشاره به اینکه تمدن کهن سیستان و بلوچستان بیش از ۵ هزار سال قدمت دارد، خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان مایه فخر کشور و گنج ناشناخته جغرافیای ایران محسوب می‌شود که ظرفیت فرهنگی آن باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با وجود ظرفیت‌های فرهنگی فراوانی که در جنوب شرق کشور وجود دارد، رسالت اصحاب رسانه در سیستان و بلوچستان بسیار سنگین است و این قشر باید تلاش بیشتری داشته باشند تا ظرفیت‌های فرهنگی این منطقه بیشتر به دنیا معرفی شود.

وی با تاکید بر اینکه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه سرمایه‌های بزرگ انسانی کشور هستند، گفت: اگر ریل توسعه ایران را در حوزه فرهنگ قرار دهیم بی‌َشک شاهد توسعه انسانی و اقتصادی کشور خواهیم بود.  

صالحی امیری با بیان اینکه رویکرد وزارت ارشاد فاصله گرفتن از حاشیه است که این اقدام ثبات فرهنگی را به دنبال دارد، اظهار کرد: گفتگوی فرهنگی شعار دولت است که باید در سیستان و بلوچستان هم آغاز شود. باید مرزهای فرهنگی تعریف و به انسجام و تنوع فرهنگی توجه ویژه‌ای شود.



دیدگاهها بسته شده است.