سندرز: ادعاهای دروغین ترامپ آمریکا را به سمت «استبداد» سوق می دهد


نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت ادعاهای دروغین «دونالد ترامپ» این کشور را به سوی استبداد­­ سوق می دهد.

به گزارش عرصه به نقل از گاردین، «برنی سندرز» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا با راه اندازی حمله ای ویرانگر علیه رئیس جمهور کنونی آمریکا، وی را «دروغگویی بی اختیار» خواند که آمریکا را به سمت استبداد سوق می دهد.

این سناتور مستقل از ایالت ورمونت در مصاحبه ای با روزنامه انگلیسی زبان گاردین، با ارزیابی یأس آور از اقدامات سکاندار جدید کاخ سفید و مقاصد وی هشدار داد که طغیانهای ستیزه جویانه ترامپ علیه رسانه ها، دستگاه قضایی و سایر ارکان حیات عمومی آمریکا یک حمله آگاهانه به دموکراسی است.

وی در ادامه افزود: «ترامپ همیشه دروغ می گوید و من فکر می کنم که این تصادفی نیست؛ بلکه دلیلی برای آن وجود دارد. وی دروغ می گوید تا بنیانهای دموکراسی آمریکا را تضعیف نماید».

این سناتور دموکرات آمریکا همچنین در مورد آنچه که وی «برنامه اقتصادی مرتجعانه» ترامپ در خصوص تخفیفهای مالیاتی برای میلیاردرها می خواند، ابراز نگرانی کرد.

وی ترامپ را متهم کرد که با تدوین یک استراتژی آگاهانه بر مبنای ادعاهای دروغین خود درصدد بدنام ساختن نهادهای مهم دولت- از رسانه های اصلی گرفته تا قضات و حتی روند انتخابات- است؛‌ درنتیجه ترامپ می تواند خود را به عنوان تنها منجی ملت [آمریکا] معرفی نماید.

سندرز در ادامه اظهارات خود گفت که هدف اصلی ترامپ ارسال این پیام است که «تنها فردی که در آمریکا برای [احیای حقوق] مردم مبارزه می کند و تنها کسی که بازگو کننده حقایق است؛ کسی نیست جز شخص رئیس جمهور آمریکا- دونالد ترامپ».

سندرز معتقد است که تمام این ادعاهای دروغین ترامپ در خدمت یک هدف است. وی برای تأکید بر نکته موردنظر خود به مقایسه ترامپ با «جورج بوش»- چهل و سومین رئیس جمهور آمریکا- پرداخت و گفت که «به رغم آنکه جورج بوش رئیس جمهور بسیار محافظه کاری بود، اما خارج از چارچوب اصلی ارزشهای سیاسی آمریکا عمل نکرد».

شایان ذکر است که با وجود توجه گسترده و متمرکز رسانه ها بر دونالد ترامپ و اقدامات صورت گرفته در دولت وی، سناتور سندرز خود به تنهایی در حال بسط و توسعه یک شبکه مقاومت ملی در برابر رئیس جمهور جدید آمریکاست. سندرز همچنین گفت: «امیدوارم که طی ماههای آینده با همکاری برخی از جمهوریخواهان محافظه کار به رئیس جمهور کنونی آمریکا این پیام را برسانیم که نمی تواند دموکراسی آمریکا را تضعیف نماید».



دیدگاهها بسته شده است.