کارخانه ذوب آهن کردستان قربانی بازی ورشکستگان سیاسی شد


سنندج – نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: کارخانه ذوب آهن استان کردستان قربانی بازی ورشکستگان سیاسی در این استان شد.

به گزارش عرصه،، علی محمد مرادی بعد از ظهر امروز جمعه در جلسه کارگروه اشتغال استان کردستان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت:  متاسفانه بازی بعضی از افراد سیاسی در استان کردستانم باعث بروز مشکل برای کارخانه ذوب آهن کردستان شد.

وی ادامه داد: عده ای ورشکسته سیاسی در استان کردستان چند سال قبل از در اختیار گرفتن مدیریت کارخانه ذوب آهن در شهرستان قروه این واحد تولیدی را نابود کردند و امروز هم در فکر در اختیار گرفتن کارخانه لاستیک بارز کردستان هستند.

نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه با تعطیل شدن کارخانه ذوب آهن در استان کردستان شمار زیادی بیکار شدند و امروز اکثر آنها دچار مشکل شده اند و انتظار دارم که وزیر در کوتاهترین زمان ممکن تکلیف این کارخانه را روشن کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم توجه به ظرفیت های بومی و محلی در شهرستان ها، یادآور شد: تدوین برنامه های شهرستانی در راستای ایجاد فرصت های جدید شغلی باید در اولویت قرار گیرد.

با تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی نمی توان شغل ایجاد کرد

نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های بالای استان کردستان در حوزه صنایع دستی و گردشگری، بیان کرد: کردستان در صورت توجه بیشتر می تواند در این حوزه نتایج خوبی را داشته باشد.

منصور مرادی گفت: با ۱۰ میلیون تسهیلات بانکی نمی توان فرصت های شغلی ایجاد کرد و به همین دلیل انتظار می رود که دولت توجه بیشتری به کردستان داشته باشد و در راستای کمک به ایجاد فرصت های جدید شغلی برنامه های ویژه ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروز موضوع بیکاری مهمترین دغدغه مردم کردستان است، عنوان کرد: تاکنون تمامی برنامه ریزی های صورت گرفته در استان کردستان به نتیجه نرسیده است و انتظار می رود که در این حوزه شاهد اقدامات و فعالیت های بهتری در کردستان باشیم.



دیدگاهها بسته شده است.