کشف ۸۰ درصد پرونده‌های محوله به پلیس آگاهی


جانشین پلیس آگاهی نیروی انتظامیاز کشف بیش از ۸۰درصد پرونده‌های محوله به عملیات ویژه این پلیس خبرداد و گفت: اهمیت کشف پرونده‌ها در علمی و اطلاعاتی بودن آنها است.

به گزارش عرصه به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار مسعود منفرد با تشریح ماموریت‌های پلیس عملیات ویژه، اظهار داشت: سخت و حساس بودن ماموریت‌های عملیات ویژه از خصوصیات مهم این حوزه به شمار می‌آید؛ در سال جاری به دستور فرمانده نیروی انتظامی، ۶ اولویت مهم برای ناجا تعیین شد که مبارزه با سرقت و قاچاق کالا و ارز مختص به پلیس آگاهی است.

وی با بیان اینکه نیروهای عملیات ویژه، نیرویی با اقتدار، غیرتمند و توانمند است که در ماموریت‌های خود در این عرصه همیشه سربلند بوده است، بیان کرد: آمادگی جسمانی، سرعت عمل، توانمندی بالقوه و بالفعل در انجام ماموریت‌ها، بهره‌مندی از فناوری و تجهیزات جدید و پیشرفته، قابلیت انعطاف، صبر و خویشتنداری، شجاعت، اقتدار و از خودگذشتگی از اصولی هستند که در ماموریت‌های عملیات ویژه مورد توجه است.

سردا منفرد با اشاره به تبحر و مجرب بودن کارکنان عملیات ویژه، گفت: آمادگی نیروها و آموزش‌هایی که به آنها داده می‌شود از اهمیت بسزایی برخوردار است لذا با توجه به این حساسیت، باید برنامه‌ریزی دقیق و مدونی در این امر انجام شود.

وی با اشاره به اینکه پلیس آگاهی یک پلیس کاملاً تخصصی است، گفت: نیروهای این پلیس، عموماً استرس شغلی بالایی را تجربه می‌کنند و از سوی دیگر برخورد با افراد مختلف جامعه از هر قشر و فرهنگ آن هم در موقعیت‌های حساس و پرخطر؛ مهارت و ظرفیت بالای مأموران پلیس آگاهی را می‌طلبد.

جانشین پلیس آگاهی ناجابا اشاره به اینکه بیش از ۸۰ در صد از پرونده‌های محوله به عملیات ویژه پلیس آگاهی ناجا منجر به کشف می‌شود، تصریح کرد: اهمیت کشف پرونده‌ها در علمی و اطلاعاتی بودن آنها است.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت شغل مأموران عملیات ویژه پلیس آگاهی ناجا، آنها حافظ اسرار مردم هستند زیرا حفظ مسائل شخصی و خانوادگی افراد درگیر با حوادث از اهمیت بسزایی برخوردار است.

سردار منفرد با اشاره به حوزه سرمایه انسانی، گفت: باید بسترهای لازم را برای ورود جوانان به این حیطه فراهم کنیم تا افراد لایق، به روز و خلاق بتوانند در این عرصه فعالیت کنند.



دیدگاهها بسته شده است.