لوگوی مسابقات والیبال زیر ۲۳ سال آسیا طراحی شد

به‌ گزارش ‌عرصه، دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر ۲۳ سال (امید) آسیا یازدهم تا نوزدهم اردیبهشت ماه سال ۹۶ به میزبانی ایران در شهر اردبیل برگزار می‌شود.

با توجه به میزبانی ایران در این رقابت‌ها لوگوی مخصوص این مسابقات توسط روابط عمومی فدراسیون والیبال و سیاوش یعقوبی به عنوان گرافیست و طراح این اثر طراحی و به کنفدراسیون والیبال آسیا معرفی شد.

این لوگو با توجه به  کارکردهای مختلفی از جمله مدال، جام، پرچم‌ و… طراحی شده و تلفیقی از معماری ایرانی اسلامی و ورزش والیبال در آن وجود دارد.

استفاده از فرم‌های دوره صفویه و هنر کاشی کاری در بنای مذهبی تاریخی شیخ صفی اردبیل و استفاده از فرم توپ رسمی مسابقات FIVB از جمله ویژگی‌های این لوگو است.

از فرم ورودی آرامگاه شیخ صفی اردبیل در پایین لوگو به صورت یک دریچه ی ورودی استفاده شده که در تاریخ معماری ایرانی اسلامی این فرم بسیار زیاد به کار رفته است.

هم‌چنین رنگ طلایی این لوگو که پیشینه‌ای تاریخی در فرهنگ ایران دارد، نماد قدرت، تکامل و تجملات بوده و در معماری، نگارگری، کاشیکاری به کار گرفته شده در معماری بنای شیخ صفی به چشم می‌خورد و ایجاد حسی رازآمیز و گران‌بها به مخاطب می‌دهد.

خوان سیچلو ، سرمربی تیم‌ ‌ملی والیبال زیر ۲۳ سال ایران برای حضور شایسته ایران در این رقابت‌ها، عملکرد بازیکنان در لیگ‌های برتر، دسته یک و زیر گروه مردان را بررسی و ۴۱ بازیکن را به اردوی انتخابی دعوت کرده است.

این اردو از صبح روز شنبه هفتم اسفندماه آغاز شده که بازیکنان در چهار گروه به اردو ملحق می‌شوند و در نهایت برترین بازیکنان برای حضور در اردوی آماده‌سازی تیم‌ ‌ملی  زیر ۲۳ سال دعوت خواهند شد.



دیدگاهها بسته شده است.