رونمایی از کتاب «با نوای کاروان» با حضور آهنگران

‌به گزارش عرصه، محمدحسین امیدی‌پور در نشست تشریح برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: مهمترین برنامه ما در این هفته که از ۲۰ تا ۲۶ فروردین برگزار می‌شود، رونمایی از کتاب «با نوای کاروان» به قلم آرش احمدی است.
وی تصریح کرد: این کتاب کاری پژوهشی است که به تحلیل نوحه‌سرایی در تاریخ ایران می‌پردازد و در سه مرحله؛ مصیبت(شروع دوره آل بویه)، نوحه سیاسی(مبارزات پیش از انقلاب اسلامی سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۷) و وجه حماسی نوحه‌ها(دوران دفاع مقدس) به رشته تحریر درآمده است.
امیدی‌پور اضافه کرد: ۲۴ فروردین را برای رونمایی از این کتاب درنظر گرفته‌ایم و با حضور حاج صادق آهنگران این کار را انجام خواهیم داد. در هنگام رونمایی از این کتاب از آقای آهنگران و نویسنده کتاب «با نوای کاروان» نیز تجلیل خواهیم کرد.
رئیس حوزه هنری لرستان در ادامه گفت: برنامه دوم ما در هفته هنر انقلاب اسلامی، در بخش هنرهای تجسمی خواهد بود و نمایشگاه خیابانی آثار کاریکاتوریست  لرستانی آرش فروغی از ۲۰ تا ۲۳ فروردین در فضای سبز میدان امام خمینی(ره) خرم‌آباد برپا خواهد شد.
وی اظهار کرد: همچنین در این هفته به دیدار خانواده‌های شهید خواهیم رفت و از خانواده شهید یخچالی اولین شهید انیمیشن‌ساز دفاع مقدس تجلیل خواهد شد.
امیدی‌پور اضافه کرد: در یک روز از این هفته به همراه پرسنل حوزه هنری و هنرمندان به دیدار نماینده ولی فقیه در استان خواهیم رفت.
وی در ادامه یادآور شد: دو نمایش صحنه‌ای و خیابانی نیز در این هفته خواهیم داشت. نمایش خیابانی “نذر زینب” به کارگردانی پژمان شاهوردی در خرم‌آباد و بروجرد و در پارک روبه‌روی حوزه هنری استان اجرا خواهد شد. همچنین “عاشقانه‌های دو هم‌خطی” به کارگردانی پژمان باقری در “تالار ماه”  حوزه هنری به نمایش درخواهد آمد.



دیدگاهها بسته شده است.