دیدار دانشجویان ایرانی با سفیر کشورمان در ایروان

به گزارش عرصه، به منظور بررسی مسائل و مشکلات دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های مختلف ارمنستان، روز پنج‌شنبه (۲۵ اسفند) جلسه‌ای با حضور دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی و دندانپزشکی، «مخیتار هراتسی» و «هایبوساک» و سید کاظم سجادی، سفیر تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در ایروان در محل سفارت برگزار شد.

در این نشست ابتدا دانشجویان مسائل و مشکلات خود در ارتباط با تحصیل، اقامت، وضعیت رفاهی، عدم ارزشیابی مدارک و … را با سفیر کشورمان در میان گذاشته و خواستار مساعدت و همراهی سفارت برای حل این مشکلات شدند.

سفیر ایران در ایروان در این نشست ضمن تبریک نوروز باستانی به دانشجویان اعلام کرد: وظیفه تمام سفارتخانه های ایرانی در خارج از کشور حمایت از اتباع و هموطنان ایرانی است، بخصوص دانشجویان که قشر فرهنگی جامعه محسوب می‌شوند.

سفیر کشورمان دانشجویان را آینده‌ساز کشور دانست که مدیریت آینده جامعه ایرانی را به عهده خواهند گرفت و افزود: این سفارت تمامی مساعی خویش را در جهت حل مشکلات دانشجویان به عمل خواهد آورد.

در ادامه این نشست سجادی ضمن مذاکره تلفنی با علی لاریجانی، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خواستار اعزام هیات ارزشیابی از آن وزارتخانه به ارمنستان جهت بررسی صلاحیت علمی دانشگاه‌های مذکور و مشکلات دانشجویان شد.

در این دیدار که بیش از سه ساعت طول کشید،  شاه حسینی، کنسول سفارت نیز به پرسش‌های تخصصی مطرح شده از جانب دانشجویان پاسخ‌ داد.



دیدگاهها بسته شده است.