وقتی همه فقط معروف را می‌بینند

به‌ گزارش ‌عرصه، لیگ برتر والیبال ایران سرانجام با قهرمانی تیم بانک سرمایه به پایان رسید، تیمی که در دوره قبل این رقابت‌ها نیز به مقام قهرمانی رسیده بود.

یکی از نکاتی که در بیشتر بازی‌های لیگ شاهد آن بودیم حواشی مربوط به مسائل اخلاقی و انضباطی بود.

بارها و بارها حواشی به دلیل اعتراض های نامناسب بازیکنان و مربیان به داوری، فحاشی تماشاگران، استفاده از الفاظ نامناسب و بحث‌های میان بازیکنان در زیر تور ایجاد شد. اتفاق‌هایی که بی‌نظمی در لیگ برتر ایجاد کرد و گاهی هم برخورد مناسب با آن صورت نگرفت و باعث شد این موضوع تکرار شود.

سعید معروف، کاپیتان تیم پیکان جزو بازیکنانی بود که اعتراض هایش بیشتر از همه به چشم آمد اما همه فقط معروف را دیدند. امیر حسینی بازیکن تیم شهرداری تبریز در یک بازی جنجالی برابر هاوش باعث بروز اتفاقات عجیبی شد. در طول لیگ اتفاقات عجیب از سوی بسیاری از بازیکنان دیده شد اما خیلی ها آن را نادیده گرفتند. اتفاق‌هایی که از لحاظ نامناسب بودن کم از رفتارهای سعید معروف نداشت.

 در حالی که در دنیای حرفه‌ای ورزش مصاحبه با خبرنگاران در پایان بازی امری عادی است و جزو وظایف بازیکنان محسوب می‌شود اما در لیگ برتر ایران خبری از این اتفاق نبود. در فینال رقابت‌های شطرنج قهرمانی جهان مگنوس کارلسن به دلیل ترک نشست خبری با جریمه رو به رو شد ولی در لیگ برتر صحبت با خبرنگاران و رسانه‌ها لطف به آنها به شمار می‌آید.

ابن موضوع بیشتر در میان بازیکنان ملی‌پوش دیده می‌شود، بازیکنانی که بیشتر از بقیه در رقابت‌های بین‌المللی شرکت کردند و می دانند قواعد و قوانین چگونه است.

“خسته‌ام، مصدوم هستم، پرواز داریم، صحبت نمی‌کنم، فعلا نمی خواهم صحبت کنم” از جملاتی است که بازیکنان بعد از بازی در پاسخ درخواست خبرنگاران برای مصاحبه می‌گویند. البته باید این موضوع را در نظر گرفت که این جملات گاها می‌تواند درست و حق بازیکن باشد، اما تکرار چندباره آن نشان دهنده بهانه بودن این موضوع است. قاعدتا زمانی رخ می‌دهد که یک بازیکن بعد از بازی دشواری که پشت سر گذاشته نتواند صحبت کند و باید این حق را برای او قائل شد.

برخی از بازیکنان و تیم‌ها بعد از شکست اصلا هیچ صحبتی انجام ندادند و مربیانشان حتی به نشست بعد از بازی هم نیامدند. برای مثال در فینال لیگ برتر هیچ یک از بازیکنان پیکان بعد از شکست برابر بانک سرمایه به منطقه مصاحبه نیامدند. بازیکنانی که یاد گرفته‌اند زمان باخت از صحبت کردن فرار کنند.

وضع قانونی از سوی سازمان لیگ فدراسین والیبال برای این موضوع شاید بتواند کمک کند. سازمان لیگی که بسیاری از برنامه‌های مهم برای اجرایی کردن در لیگ را از یاد برده است.

علاوه بر برخورد نامناسب با خاطیان، سازمان لیگ والیبال در فصل ۹۵ سال بدی را از لحاظ بی‌نظمی، بی‌برنامگی و احرای قوانین پشت سرگذاشت. سازمان لیگ باید علاوه بر جریمه کردن بازیکنان رفتار درست را هم به آنها آموزش بدهد تا در طول فصل کمتر شاهد رفتارهای ناشایست بازیکنان باشیم. بازیکنانی که در حال‌ حاضر نماینده ایران در رقابت‌های بین المللی هستند و یا در آینده خواهند بود.



دیدگاهها بسته شده است.