معرفی برنده جایزه حلقه منتقدین کتاب آمریکا

به گزارش عرصه، «تویین سیتیز» نوشت: «لوییس اردریچ» موفق شد با «لارُز» پانزدهمین رمان خود، جایزه این دوره از حلقه منتقدین کتاب ملی آمریکا را به خود اختصاص دهد.

این دومین‌بار است که «اردریچ» موفق به کسب جایزه حلقه منتقدین می‌شود. این نویسنده اهل مینیاپولیس نخستین‌بار با رمان اول خود، «ماشین عشق» موفق شد جایزه حلقه منتقدین سال ۱۹۸۴ را با خود به خانه ببرد.

در رمان «لارُز» مردی سرخپوست به طور تصادفی به پسر سفیدپوستی که دوست نزدیک فرزند خودش بوده، شلیک می‌کند و او را می‌کشد. این خانواده سرخپوست بر حسب رسوم خود و برای کم کردن بار عذاب وجدان خود، پسرشان «لارُز» را به خانواده مقتول می‌دهند.

«اردریچ» در سال ۲۰۱۲ با رمان «خانه مدور» خود توانست جایزه ملی کتاب آمریکا را در بخش ادبیات داستانی به خود اختصاص دهد. کتاب «طاعون کبوتران» هم جایزه کتاب «آنیسفلد وولف» را برایش به ارمغان آورد. او به مرحله نهایی جایزه ادبیات داستانی «پولیتزر» نیز راه پیدا کرده است.

«اردریچ» همچنین جایزه داستان آمریکایی را از کتابخانه کنگره آمریکا دریافت کرده و در سال ۲۰۱۴ به عنوان برنده جایزه «پن/سول بیلو» معرفی شد. جایزه صلح ادبی «دیتون» نیز از دیگر افتخارهای ادبی اوست.

جایزه بخش زندگی‌نامه خودنوشت حلقه منتقدین آمریکا به «هوپ جارن» برای کتاب «دختر آزمایشگاهی» رسید. «راث فرانکلین» با کتاب «شری جکسون: یک زندگی تقریبا مسخ‌شده» موفق شد جایزه بخش زندگی‌نامه را از آن خود کند.

جایزه نقد حلقه منتقدین کتاب ملی آمریکا نصیب «خشم سفید» به قلم «کارول اندرسون» شد و «متیو دزموند» توانست جایزه ادبیات غیرداستانی را با «تخلیه‌شده: فقر و سود در شهر آمریکایی» از آن کند. جایزه بخش شعر نیز به «ایشیون هاچینسون» تعلق گرفت.



دیدگاهها بسته شده است.