وضعیت مصدومان حادثه طغیان دریا در بوشهر


سرپرست مرکز اورژانس کشور، به تشریح وضعیت مصدومان حادثه آبگرفتگی و ورود آب دریا به شهرهای ساحلی بوشهر پرداخت.

به گزارش عرصه، دکتر پیر حسین کولیوند با اشاره به آبگرفتگی و ورود آب دریا به شهرهای ساحلی دیر، گفت: اورژانس در تمام نقاط کشور دارای پایگاه و آمبولانس است و امسال چندین خدمت به خدمات اورژانس اضافه شده است به گونه ای که گروه خونی O منفی در پایگاه های هوایی اورژانس برای بیماران با خون ریزی شدید، توزیع شده و دستگاه سونوگرافی پرتابل و قابل حمل و همچنین دستگاه های تشخیص سکته حاد قلبی در برخی از پایگاه ها و آمبولانس ها مستقر شده است.

وی به آمادگی کامل ۲ هزار و ۲۰۰ پایگاه اورژانس در کشور اشاره کرد و افزود: در شبانه روز گذشته ۷ هزار و ۲۷۳ ماموریت اورژانس در کشور انجام شده که از این میان، یک هزار و ۸۴۰ ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

کولیوند گفت: از ابتدای طرح امداد نوروزی تا کنون ۳۹ هزار نفر به اورژانس های بیمارستانی مراجعه کرده اند که حدود ۸ هزار نفر، بستری شده اند.

سرپرست مرکز اورژانس کشور به افزایش پایگاه های اورژانس در سال جاری اشاره کرد و افزود: راه اندازی پایگاه های اورژانس، زمان رسیدن نیروهای فوریت های پزشکی به محل حادثه را کاهش و کیفیت خدمات را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه روز گذشته سی و یکمین پایگاه اورژانس هوایی کشور در ایلام راه اندازی شد، گفت: علاوه بر آمبولانس ها و بالگرد های اورژانس هوایی، تعداد قابل توجهی موتورلانس و اتوبوس آمبولانس در کشور حضور دارند و در اتوبوس آمبولانس ها علاوه بر انتقال تعداد بیشتری از مصدومان و۷ بیماران، پزشکان مستقر هستند و خدمات پزشکی را ارائه می دهند و آنها نوعی درمانگاه صحرایی هستند.

کولیوند خاطرنشان کرد: مردم برای مطرح کردن هر گونه پیشنهاد، انتقاد و شکایت در مورد عملکرد اورژانس می توانند با سامانه تلفنی ۱۹۰ تماس بگیرند اما نظارت ها در ۱۲ محور از کشور توسط وزارت بهداشت انجام می شود و ۲۰ بخش اورژانس بیمارستانی و ۹۰ پایگاه اورژانس جاده ای و شهری مورد ارزیابی و نظارت قرار گرفته اند و نقایص آنها به سرعت برطرف می شود.



دیدگاهها بسته شده است.