کیادربندسری: آرزویم برای سال ۹۶، انتخاب رییس جمهوری مردمی و دلسوز است

به گزارش عرصه، دارنده شش مدال قهرمانی در آسیا، کسب مدال برنز در بازی‌های آسیایی را که برای اولین بار در تاریخ اسکی ایران به وسیله او اتفاق افتاد را خاطره انگیزترین لحظه ورزشی خود دانست. او ابراز امیدواری کرد که اسکی در ایران آنقدر پیشرفت کند که باعث سربلندی نام ایران در جهان شود. وی در گفت‌وگویی دوستانه با خبرنگار عرصه، از ویژگی‌های شخصی، زندگی خصوصی و اهدافش، گفت‌.

* چند سال دارید و از کی با اسکی آشنا شدید؟

من الان ۲۸ ساله‌ام. اسکی را از سه سالگی و زیر نظر پدرم شروع کردم. تقریبا ۲۵ سال است که در اسکی فعالیت دارم و مشوق اصلی من در طول این سال‌ها پدرم بود. البته شرایط محیطی هم خیلی در موفقیتم در این سال‌ها موثر بوده است. در واقع فاصله خانه ما تا پیست اسکی دربند سر بیشتر از ۴۰۰ متر نیست و چون اکثر اهالی منطقه به اسکی کردن مشغول بودند، باعث می‌شد گرایش من به این رشته افزایش پیدا کند.

* تاکنون چه افتخاراتی برای ایران کسب کرده‌ای که برای خودتان خاطره انگیز است؟

در سطح داخلی که مدال‌های زیادی کسب کرده‌ام. من در مجموع ۶ مدال قهرمانی آسیا دارم، ولی مهم‌ترینش کسب مدال برنز بازی‌های آسیایی بود که اولین بار در تاریخ اسکی ایران توانستیم کسب مدال کنیم. کسب این مدال برایم خاطره انگیز بود. همچنین در  المپیک سوچی روسیه که حضور در آن بازی‌ها برای من تجربه فوق‌العاده‌ای بود، به عنوان سی ام رسیدم. یک بار هم در رقابت‌های قهرمانی دنیا به جایگاه بیست و پنجم رسیدم که این عناوین برای من بسیار خاطر انگیزند.

* ازدواج کرده‌ای؟

نه هنوز مجردم. از این شرایطی که دارم هم راضیم. خدا را شکر وقت برای زندگی کردن و ازدواج هم دارم.

* تحصیلاتت چه است؟

لیسانس رشته تربیت ‌بدنی هستم.

* کمی راجع‌ به خانواده‌تان توضیح دهید.

پدرم که نقش اصلی را در هدایت و آماده کردن من برای این رشته داشته است. من یک بردار و یک خواهر دارم. خواهرم، فاطمه کیادربندرسی نیز از اسکی بازان خوب در رده بانوان است و سال‌های زیادی عضو تیم‌ ‌ملی بوده است.

* روزهایی که تمرین اسکی ندارید، اوقات فراغت تون را چگونه سپری می‌کنید؟

معمولا اوقات فراغتم را با ورزش سپری نمی‌کنم و ترجیح می‌دهم از تایم استراحتم به خوبی استفاده کنم و در آرامش باشم. به جز ورزش اسکی در رشته‌های کوهنوردی، دوچرخه‌سواری و والیبال فعالیت دارم که بیشتر هدفم از این ورزش‌ها آماده نگه داشتن بدنم در فصولی است که برف نداریم.

* به نظر شما علت جذابیت اسکی در ایران چیست؟

با توجه به شرایط اقلیمی در ایران ما زمان های محدودی برف داریم تا بتوانیم اسکی کنیم. به نظرم همین زمان کسی که این رشته در ایران برای تمرین و لذت بردن دارد باعث جذب علاقمندان به اسکی می‌شود.

* وضعیت‌ پیست‌ها راضی کننده است؟

از لحاظ عمومی هیچ ایرادی نمی‌شود گرفت. البته چند دستگاه بالا بر در پیست‌های اسکی دچار فرسودگی شده‌اند که امیدوارم قبل از بروز حادثه بازسازی یا تعویض شوند تا پولی هم که از این راه در می‌آید ، حلال باشد.

* چه نظری در مورد تغییراتی که در راس فدراسیون اسکی در سال‌های اخیر رخ داده است، دارید؟

در عرصه اسکی حرفه‌ای تا اواخر سال ۹۲ و اوایل ۹۳ رو به پیشرفت بودیم که با روی کار آمدن رییس فدراسیون در آن سال‌ها همه چیز تعطیل شد و عملا هیچ مسابقه‌ای یا اردویی برگزار نشد که ما هم از این اتفاق بی نصیب نماندیم. خوشبختانه با آمدن آقای افتخاری به راس این ورزش اوضاع رو به بهبود است، اما با نبود بودجه کافی، کمی کار کند جلو می‌رود. امیدوارم از سال جدید شاهد پیشرفت چشمگیری باشیم.

* مهم‌ترین اتفاقات سال ۱۳۹۵ برای شما چه بود؟

در سال ۹۵ اتفاق خاصی در زندگی‌ام نیفتاد که بشود از آن به عنوان بهترین اتفاق یاد کنم. از شروع سال به خدمت سربازی مشغول بودم و هستم که همین امر خود یک اتفاق است،  ولی فوت مادر بزرگم بدترین اتفاقی بود که در سال ۹۵ برایم اتفاق افتاد.

* به چه کسانی عیدی می دهی و از چه کسانی عیدی می گیری؟

تو عید از اعضای خانواده‌ و مادربزرگم عیدی می گیرم که امسال متاسفانه مادربزگی نیست که عیدی بدهد. با توجه به این که هیچ وقت نمی‌خواهم کسی بداند به چه کسانی عیدی می‌دهم، به این سوال جواب نمی‌دهم.

* در سال جدید چه آرزوهایی داری؟

آرزویم برای سال جدید انتخاب رییس جمهوری مردمی و دلسوز است. همچنین سربلندی، عزت و سلامتی را برای همه آرزو دارم. نهایت آرزویم در اسکی آن است که روزی برسد تا به حدی در این رشته پیشرفت کنیم که با توجه به شرایط موجود باعث سربلندی ایران شویم و نظر منفی آن عده  خیلی کم که بدون منطق، راجع‌ به اسکی و ورزشکاران قضاوت می‌کنند، عوض کنیم.

* آیا به شغل یا ورزش دیگری به جز اسکی فکر کرده‌ای؟

اگر اسکی باز نمی شدم معلوم نبود چه شرایطی داشتم، چون از بچگی درگیر این ورزش بودم و به کار دیگری فکر نمی کردم، ولی قطعا زمانی که از اسکی کناره‌گیری کنم با شرایطی که دارم می‌توانم وارد بهترین کارها بشوم.

* و سخن پایانی

در آخر آرزوی شروع سال خوب همراه با خوشی و سلامتی برای همه مردم عزیز و خانواده‌ خودم دارم و از جامعه رسانه و خبرنگاران عزیز برای پوشش خبری اسکی در سال ۹۵ تشکر و قدردانی می‌کنم.



دیدگاهها بسته شده است.