آغاز دوره های آزاد آموزش زبان فارسی در بلغارستان

به همت رایزنی فرهنگی ایران در بلغارستان، در روزهای آغازین سال ۱۳۹۶ اولین دوره آموزش آزاد زبان و ادبیات فارسی در شهر صوفیه آغاز به کار کرد.

به گزارش عرصه،، مراسم افتتاحیه اولین دوره آموزش آزاد زبان و ادبیات فارسی همزمان با آغاز سال نو و جشن نوروز، با حضور تعداد ۲۰ نفر از فارسی‌آموزان و دوستداران زبان فارسی در محل رایزنی فرهنگی کشورمان در صوفیه برگزار شد.
در این برنامه فرهنگی ادبی که در گرامیداشت نوروز باستانی، این میراث کهن ایرانی بود، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان، اساتید زبان فارسی و دانشجویان بلغاری، به پای سفره هفت سین نشستند تا دوره زبان و فرهنگ ایرانی را در بهترین زمان از سال آغاز کنند.
محمد علی کیانی، رایزن فرهنگی ایران، در سخنان کوتاهی عید نوروز و روز زن را تبریک و به آموزنده گان زبان فارسی جدید خوش آمد گفت. کیانی زبان فارسی را دارای اهمیتی در خور دانست که کلید دانایی و استفاده از گنجینه علم و ادب ایرانی را در اختیار زبان آموز قرار می دهد.

وی در مورد دوره های زبان فارسی که از سوی بنیاد بین المللی سعدی در کشورهای مختلف برگزار می شود نیز توضیحاتی ارائه داد و اشتیاق برای فهمیدن و دانستن فرهنگ ایرانیان را در کشورهای دیگر بسیار خوب دانست.
رایزن فرهنگی کشورمان  با اشاره به شباهت های فرهنگ بلغاری و ایرانی، زبان بلغاری را پر از واژه های فارسی دانست و این نزدیکی زبانی و فرهنگی را امری مبارک خواند که می تواند آینده بلغاری ها و ایرانی ها را به هم نزدیکتر کند هر چند که در گذشته بسیار به هم نزدیک بوده اند و مطابق نظریه های مستند، خاستگاهی مشترک داشته اند.
رایزن فرهنگی ایران در ادامه به معرفی معلمان زبان فارسی پرداخت و آنها را سرمایه های فرهنگی ایران در بلغارستان شمرد.
 

 
در ادامه این برنامه، اساتید زبان فارسی  در سخنانی، به مفهوم نوروز و بهار در شعر فارسی پرداختند. در پایان نیز کلیه فارسی آموزان به صورت هماهنگ با لهجه بلغاری به ایرانیان سال نو را تبریک گفتند.



دیدگاهها بسته شده است.