ثبت نام در انتخابات شوراهای اسلامی سه برابر شده است


علی‌اصغر احمدی از سه برابر شدن تعداد داوطلب کاندیداتوری در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نسبت به دوره قبل خبر داد.

به گزارش عرصه،، علی‌اصغر احمدی، رئیس ستاد انتخابات کشور پیش از ظهر امروز با حضور در فرمانداری تهران و در جریان بازدید از روند ثبت نام داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در جمع خبرنگاران گفت: ثبت نام داوطلبان در این دوره انتخابات شوراهای شهر و روستای کشور نسبت به ۴ دوره قبل سه برابر شده است.

وی افزود: تا پایان دیروز ۵۸ هزار و ۹۳۷ نفر در کشور برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کرده‌اند که ۱۵ هزار و ۵۶۲ نفر برای انتخابات شوراهای شهر و ۴۳ هزار و ۳۷۵ نفر برای انتخابات شوراهای روستا نام‌نویسی داشته‌اند.

احمدی اعلام کرد: از میزان ثبت نام کنندگان در کل کشور ۵۵ هزار و ۷۱۷ مرد و ۳ هزار و ۲۲۰ نفر زن هستند.

رئیس ستاد انتخابات کشور خاطر نشان کرد: پیش بینی می‌کنیم شنبه و یکشنبه تعداد بیشتری مراجعه خواهند کرد.

احمدی تصریح کرد: ۵۷ هزار و ۹۳۷ نفر در سراسر کشور ثبت نام کردند که از این بین ۱۵ هزار و ۵۶۲ نفر برای شوراهای شهر و ۴۳ هزار و ۳۷۵ نفر برای شوراها روستا هستند.

وی افزود: پیش بینی می‌کنیم هر چقدر به پایان زمان قانونی ثبت نام نزدیک شویم تعداد داوطلبان بیشتر هم شود.

رئیس ستاد انتخابات دربارهٔ انتخابات الکترونیک گفت: براساس گزارش متولی امر ۲۵ فرایند الکترونیکی خواهد بود که ۲۰ مورد آن درحال حاضر در حال انجام است.

احمدی ادامه داد: با ارائه سخت‌افزار و نرم‌افزار پیش بینی شده به هیئت نظارت شورای نگهبان جلساتی برگزار کردیم. در توافقی که انجام شد قرار شد در شهرهایی که تعداد اعضای آن ۷ یا ۹ نفر است این سیستم الکترونیک را اجرایی کنیم.

وی گفت: براساس فرمایش رهبری باید زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کنیم. اجرای مر قانون، امنیت و سلامت انتخابات و بی‌طرفی در انتخابات وظیفه ما به عنوان مجری انتخابات است که امیدواریم امانت دار خوبی باشیم.

رئیس ستاد انتخابات تصریح کرد: در جریان تبلیغات انتخاباتی باید اخلاق مدار باشیم، خیلی بد است که شاهد رفتارهایی خلاف قانون باشیم. مردم به رفتار کاندیداها می‌نگرند و دربارهٔ آن قضاوت می‌کنند.

احمدی همچنین اظهار داشت: ممکن است روزهای پایان ثبت نام ازدحام بیشتر شود که فرمانداران تعداد کاربران را افزایش دهند تا زمینه سهولت در روند ثبت نام به وجود آید.



دیدگاهها بسته شده است.