نوری: هندبال بانوان ایران در آسیا نمره قبولی گرفت

به گزارش عرصه، میترا نوری، عضو کمیته فنی مسابقه‌های آسیایی هندبال بانوان درباره عملکرد تیم ملی ایران در این مسابقه‌ها اظهار کرد: به بانوان نمره قبولی می‌دهم. آن هم تیمی که تنها ۱۰ اردوی داخلی داشته و حتی یک مسابقه دوستانه داخلی نیز برگزار نکرده است. با این شرایط در این مسابقه‌ها شرکت کرد. این تیم در هر مسابقه نسبت به مسابقه قبل بهتر بازی می‌کرد و نتیجه بهتری هم می‌گرفت. 

او در ادامه گفت: تمام کشورهایی که در این مسابقه‌ها حاضر شدند، با پشتوانه و تدارکات خوبی به مرحله آمادگی رسیده بودند و نتایج خوبی نیز گرفته‌اند.

نوری خاطرنشان کرد: برای رشد یک نهال نیاز به شرایطی داریم تا بتوانیم آن نهال را به بار برسانیم و باب میل خود نتیجه بگیریم. ما تیم را با یک شرایط خیلی کم به این مسابقه‌ها اعزام کردیم که یا باید این کار را نمی‌کردیم و یا اگر حال اعزام کردیم، باید بپذیریم که تیم با شرایط خوبی به این مسابقه‌ها اعزام نشده است. اما با همه این وجود دختران هندبالیست ایرانی بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشته‌اند.

وی به تحسین مسوولان فدراسیون آسیا در مورد تیم ایران اشاره کرد و گفت: تمام دوستانم که در این مسابقه‌ها حضور دارند، چون ابواللیل و بدر نایب رییس کنفدراسیون آسیا و جهان، چونگ رییس کمیته مربیان و خانم گلنار عضو هیات اجرایی آسیایی و سایر دوستان که همکار من در این دوره مسابقه‌ها هستند تیم ایران را تحسین می‌کردند و می‌گفتند که این تیم نسبت به دوره قبل رشد و ارتقای خوبی یافته است.

این عضو کمیته فنی مسابقه‌های آسیایی و نماینده ایران در این مسابقه‌ها گفت: دوستانی که در ایران هستند، شاید بگویند که رنکینگ بانوان ایران نزول یافته است و ششمی دوره قبل به هفتمی تبدیل شده است اما نباید بگوییم این تیم افت داشته است. باید به عملکرد این تیم از لحاظ بازی توجه کرد. 

او ادامه داد: تمام فیلم‌های بازی تیم ایران و سایر کشورها در وب‌سایت فدراسیون هندبال کره جنوبی وجود دارد. کارشناسان، صاحب‌نظران و اصحاب رسانه می‌توانند بعد از دیدن فیلم‌ها تحلیل خوبی نسبت به بانوان داشته باشند و منصفانه تیم بانوان را قضاوت کنند.

نوری گفت: باید ابزار، امکانات و بستری فراهم شود تا بتوان محصول خوبی را به دست آورد. هندبال ایران ظرفیت خیلی خوبی دارد، هم در بخش بانوان و هم در بخش آقایان و نباید بین آن‌ها تفاوتی قائل شد. هندبال ایران می‌تواند یکی از بهترین‌ها هم در آسیا و هم در جهان باشد. فقط باید یاد بگیریم که شرایط، بستر و مولفه‌هایی را فراهم کنیم تا به نتیجه خوبی برسیم.

وی در پایان از زحمات کادر بانوان در این مسابقه‌ها تشکر کرد و گفت: من باید در پایان از زحمات همکار خوبم مشت‌زن، نایب رییس هندبال بانوان ایران به جهت تدارک و اعزام تیم به این مسابقه‌ها تشکر کنم. هم‌چنین از زحمات کادر فنی و تک تک ورزشکاران تشکر کرده و برای آن‌ها آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم در سال ۹۶ حال خانواده هندبال خوب باشد و سال پرباری در تمامی ابعاد در تاریخ هندبال ایران رقم بخورد.



دیدگاهها بسته شده است.