دیدار رحیم پور با وزیر خارجه ارمنستان


معاون وزیر خارجه کشورمان با وزیرخارجه ارمنستان در پایتخت این کشور ملاقات کرد.

به گزارش عرصه،  رحیم پور معاون محترم آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت امور خارجه کشورمان امروز جمعه با ادوارد نعلبندیان وزیر محترم امور خارجه ارمنستان دیدار نمود. 

در این دیدار رحیم پور ضمن اشاره به روابط تاریخی و مناسبات دوستانه بین ایرانیان و ارامنه، روابط کنونی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان را در عالی ترین سطح ممکن ارزیابی نموده و از علاقه رهبران سیاسی دو کشور برای توسعه روزافزون روابط در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی طی ۲۵ سال اخیر خبر داد.

معاون محترم آسیا، آقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت امور خارجه کشورمان، سفر روحانی به ارمنستان در دیماه سال گذشته را عامل مهمی در توسعه روابط بین دو کشور دانسته و سفر تعداد زیادی از هیات های ایرانی به ارمنستان و بالعکس را بویژه در حوزه اقتصادی و تجاری نشانه آشکاری بر عزم مسئولین دو کشور برای توسعه روابط برشمرد.

رحیم پور در این دیدار به نقش و اهمیت جایگاه انرژی در توسعه اقتصادی کشورها اشاره نموده و خواهان مشارکت بیشتر دو کشور در تحقق پروژه های انرژی و همچنین افزایش ظرفیت سواپ برق و گاز بین ایران و ارمنستان گردید.

نعلبندیان نیز از اعلام آمادگی ارمنستان برای گسترش روابط دو کشور در همه زمینه ها استقبال نموده و خواستار توسعه همکاریهای منطقه ای انتقال برق در قالب طرح های دو، سه و  چهارجانبه همکاریهای بین کشورهای ایران، ارمنستان، گرجستان و روسیه و همچنین طرح انتقال گاز بین ایران، ارمنستان و ترکمنستان شد.

وزیر امور خارجه ارمنستان از برقراری رژیم لغو روادید بین دو کشور تمجید نموده و از افزایش سفر گردشگران ایرانی به ارمنستان استقبال نموده و خواهان رفع موانع سفر گردشگران ارمنی به کشورمان از جمله محدودیت های سفر زمینی و ورود خودرو شد.

طرفین در ادامه این دیدار در خصوص همکاریهای دو جانبه بخصوص توافقات صورت گرفته در سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان مذاکره و ابراز امیدواری نمودند سفر کارن کاراپیتیان نخست وزیر محترم ارمنستان به کشورمان به زودی محقق گردد.



دیدگاهها بسته شده است.