ساخت شهری مجهز به انرژی‌های نو و فناوری‌های رباتیک

به گزارش عرصه و به نقل از ایندیپندنت، شاهزاده محمد بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، ولیعهد عربستان سعودی، برنامه هایی را برای ساخت یک شهر جدید ۳۸۰ میلیاردی که کاملا از انرژی جایگزین بهره گرفته ویک مرکز نوآوری برای آینده خواهد بود، ارائه کرده است.

این پروژه که “نئوم” (Neom) نامگذاری شده، بر روی زمین‌های دست نخورده در امتداد خط ساحلی دریای سرخ این کشور در نزدیکی مصر و اردن ساخته خواهد شد.

این پروژه بلند پروازانه می‌تواند راه را برای استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین(پهپاد)، خودروهای بدون راننده و فناوری‌های رباتیک هموار کند.

این شهر رویایی به تنهایی و با استفاده از نیروی باد و خورشید، نیروی مورد نیاز خود را تامین خواهد کرد.

این منطقه که وسعت آن ۲۶۵۰۰ کیلومتر مربع است بر صنایعی شامل انرژی و آب، بیوتکنولوژی، غذا، تولیدات پیشرفته و سرگرمی تمرکز خواهد کرد.

صندوق ذخیره ارزی عربستان، که سرپرستی آن به عهده پادشاه این کشور است، در کنار دولت عربستان سعودی و شرکت‌های فناوری جهانی به ساخت این شهر کمک خواهند کرد.

شاهزاده محمد این پروژه را در یک کنفرانس سرمایه گذاری بزرگ در ریاض اعلام کرد و هدف آن این بود که تلاش‌های پادشاهی را در جهت جداسازی درآمدها از وابستگی به صادرات نفت نشان دهد.

کنفرانس‌ سرمایه گذاری آینده با حضور غول‌های بزرگ در دنیای کسب و کار، مدیران شرکت‌های بزرگ از بزرگترین شرکت‌های بزرگ جهان و مقامات بلندپایه عربستان سعودی همراه است.



دیدگاهها بسته شده است.