جدال تالاخادزه، سلیمی و علی حسینی، هیجان انگیزترین رقابت در مسابقات قهرمانی جهان

به گزارش عرصه، لاشا تالاخادزه وزنه‌بردار گرجستانی با رکوردشکنی غیررسمی که در آستانه مسابقات قهرمانی جهان داشت، باعث شد نگاه‌ها به سمت دسته فوق سنگین  بیشتر از قبل باشد و بسیاری از سایت های خارجی به رکوردشکنی تالاخادزه پرداختند.

سایت خارجی جهان ورزش در مورد رکوردشکنی تالاخادزه نوشت: لاشا تالاخادزه وزنه‌بردار ۲۴ ساله فوق سنگین گرجستان رزومه باورنکردنی در ورزش ساخته است. او حاکم المپیک، جهان و قهرمانی اروپا در دسته فوق سنگین و رکورددار جهان است.

رکورد یک ضرب جهان ۲۱۷ کیلوگرم است که سنگین ترین وزنه ای است که در حرکت یک ضرب و در مسابقات بین المللی ثبت شده است. با این حال تالاخادزه در مسابقات قهرمانی کشور گرجستان توانست رکورد خودش را بشکند و وزنه ۲۲۰  کیلوگرم را بالای سر برد.

او در دوضرب رکورد ۲۵۴ کیلوگرم را ثبت کرد و در مجموع با ثبت رکورد ۴۷۴ کیلوگرم رکورد مجموع جهان را غیر رسمی شکست.

بهترین رکورد دوضرب تالاخادزه ۲۵۸ کیلوگرم بوده که در المپیک ریو ثبت کرد. این رکورد ۵ کیلوگرم از رکورد دوضرب جهان که  توسط حسین رضازاده در سال ۲۰۰۴ به ثبت رسید، کمتر است.

با این حال برای اینکه ببینیم تالاخادزه در  صحنه مسابقات جهانی  و در آناهیم آمریکا رکورد خودش را در یک ضرب و مجموع می شکند بسیار هیجان زده هستیم.

وزنه ۲۲۰ کیلوگرم سنگین ترین وزنه در حرکت یک ضرب بوده که تا حالا دیده  و شنیده ایم در یک مسابقه زده شود.

قبلا تنها وزنه ۲۲۰ کیلوگرم در یک ضرب توسط بهداد سلیمی در تمرینات زده شده بود. سلیمی خودش قهرمان جهان و المپیک است و شاید اصلی ترین رقیب تالاخادزه در صحنه مسابقات جهانی ۲۰۱۷ باشد.

سعید علی حسینی دیگر وزنه بردار فوق سنگین ایران هم که به تازگی دوران محرومیتش تمام شده است،  برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷ برنامه دارد. او هم در تمرینات وزنه های سنگینی را زده است. از این رو رقابت دسته فوق سنگین مردان  بیشترین هیجان را در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷ دارد  و ما برای دیدن بزرگترین پیکارها در آناهیم مشتاقانه منتظریم.

 –



دیدگاهها بسته شده است.