مجازات بیش از ۸۰۰۰ نفر در چین به علت سو استفاده از صندوق‌های دولت


پس از این که بازرسی از نحوه هزینه‌کرد بودجه مرکزی سال ۲۰۱۶ ایرادات مختلفی را آشکار کرد، چین ۸۱۲۳ نفر را به علت تخلفات بودجه‌ای مجازات کرد.

به گزارش عرصه، به نقل از رویترز، طبق گزارش آژانس خبری شین‌هوا، پس از این که بازرسی از نحوه هزینه‌کرد بودجه مرکزی سال ۲۰۱۶ ایرادات مختلفی را آشکار کرد، چین ۸۱۲۳ نفر را به علت تخلفات بودجه‌ای مجازات کرد.

هو زجون، رییس دفتر بازرسی ملی، در حالی که در روز شنبه به قانون‌گذاران گزارش می‌داد این تخلفات اعلام کرد.

کمپین بزرگ ضد اختلاس چین که هدف آن خشکاندن فسادیست که در عمق حزب کمونیسم ریشه دوانده است، تا به حال بیش از ۱.۳ میلیون نفر از مقامات این کشور را به جرم اختلاس یا دزدی از صندوق‌های دولتی دستگیر کرده است.

خانم هو در مورد این خلاف‌کاران گفت: ۹۷۰ نفر به علت سواستفاده از صندوق‌های دولتی فقرزدایی که هدف آن حذف فقر از مناطق روستایی تا سال ۲۰۲۰ است، دستگیر شده‌اند.

۱۳۶۳ نفر دیگر به علت تخلفاتی که در استفاده از صندوق‌های تسهیلات مسکن انجام داده بودند مجازات شدند.

او ادامه داد ۸۰۰ نفر در نهادهای دولتی و ۷۳ نفر در ۸ بانک مهم متخلف شناخته شده‌اند. همچنین ۵۰۵ نفر به علت سوءاستفاده از صندوق‌های بیمه درمانی گناهکار شناخته شده‌اند. او همچنین گفت که حدود ۴۸ میلیارد یوان (۷.۳۰ میلیارد دلار) از سرمایه صندوق‌هایی که به تسهیلات مسکن تخصیص داده شده بود بیش‌از ۱ سال مورد استفاده قرار نگرفته بود. همچنین او اعلام کرد ۱.۳۷ میلیارد یوآن از سرمایه‌های دزدیده‌شده بازپس‌گیری شده است.

خانم هو خبر داد که تسهیلات مسکن استفاده‌نشده، از زمان کشف به کار گرفته شده‌اند.



دیدگاهها بسته شده است.