دستاوردهای بزرگی را در طول یکسال گذشته کسب کردیم


رئیس‌جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه به وقت تهران سخنرانی سالانه‌اش را در کنگره این کشور انجام داد.

به گزارش عرصه، رئیس جمهوری آمریکا سه‌شنبه شب به وقت واشنگتن (بامداد چهارشنبه به وقت تهران) سخنرانی سالانه‌اش را در کنگره این کشور انجام داد.

«دونالد ترامپ» در سخنرانی سالانه خود در جمع اعضای کنگره گفت: «کمتر از یک سال از زمانی که من از اینجا خطاب به مردم آمریکا و درباره نگرانی ها و امیدهای آنها صحبت کردم، می گذرد. موج جدید خوش بینی در سرزمین ما شروع شده است. ما ماموریتی به حق را  شروع کرده ایم که عبارت است از این که آمریکا را بار دیگر کشوری باعظمت برای همه آمریکایی ها کنیم. دستاوردهای بزرگی را در طول یک سال اول ریاست جمهوری کسب کردیم. ما همیشه متحد و یکپارچه باقی خواهیم ماند.»

ترامپ افزود: «از همه دعوت می کنم تا برای خدمت به ملت آمریکا اختلافات خود را کنار بگذاریم. اکنون در وضعیت اتحاد قوی قرار داریم، چرا که ملت آمریکا قوی است. با هم آمریکای با امنیت و قدرتمند را می سازیم و هزاران فرصت شغلی جدید ایجاد کرده ایم. درصد بیکاری در میان آمریکایی ها به پایین ترین حد خود رسیده است».

وی عملکردش در خصوص اشتغالزایی را عالی توصیف کرده و گفت: «ما با هم در حال ساخت آمریکایی قوی و باغرور و امن هستیم. از زمان انتخابات گذشته، حدود دو میلیون و چهارصد هزار فرصت شغلی ایجاد کرده ایم که حدود دویست هزار فرصت شغلی در بخش تولید بوده است. پس از سال ها رکود در روند افزایش دستمزدها، شاهد افزایش حقوق و دستمزد هستیم. میزان بیکاری به کمترین رقم در چهل و پنج سال گذشته رسیده است. میزان بیکاری آمریکایی های سیاهپوست نیز به کمترین حد از زمان ثبت آمار بیکاری رسیده است و ما به این آمار افتخار می کنیم. میزان بیکاری لاتین تبارهای آمریکا نیز به پایین ترین سطح در تاریخ رسیده است. میزان اعتماد صاحبان مشاغل کوچک در آمریکا به سطح بالایی رسیده است. خبر فوق العاده برای مردم آمریکا این است که مطابق قولی که یازده ماه پیش داده بودم ما بزرگترین طرح کاهش مالیات و اصلاح نظام مالیات را در تاریخ کشور آمریکا اجرایی کردیم.»

ترامپ با فاجعه بار خواندن قانون بیمه اوباما، افزود: «نظام مالیاتی قبلی آمریکا بسیار قدیمی و شکست خورده است. ما روند مالیاتی بی رحمانه ای را حذف کردیم که درباره شهروندان با درآمدهای پایین بود. ما قانون فاجعه بار بیمه و درمان اوباما را ابطال کردیم. ما میزان مالیات شرکت ها را از رقم ۳۵ درصد به ۲۱ درصد کاهش داده ایم. در نتیجه شرکت های آمریکایی می توانند با شرکت های کشورهای دیگر رقابت کنند. این کارها سبب می شود میزان درآمد خانوارهای آمریکایی بیش از چهار هزار دلار افزایش یابد که رقم بسیار قابل توجهی است.»

وی مدعی احیای اعتماد مردم آمریکا به دولت این کشور شده و گفت: «ما اعتماد را به روابط بین دولت و ملت آمریکا بازگرداندیم. از کنگره می خواهم تمام اموری را که در پیشرفت و موفقیت ما اختلال ایجاد می کند از میان بردارد.»

ترامپ خواستار اصلاح قانون مهاجرت در آمریکا شد و افزود: «برای مدت چندین دهه، وضعیت مرزهای باز سبب شده است گروههای قاچاقچی و غیرقانونی از مهاجران وارد کشور شوند. این افراد غیرقانونی وارد مناطقی شده اند که افراد فقیر در آنجا زندگی می کنند و نتیجه این امر، کشته شدن شمار زیادی در داخل آمریکا بوده است. اعضای گروههای تبهکاری که به صورت غیرقانونی وارد کشور می شوند دختران و پسران نوجوان را به صورت وحشتناکی می کشند. همه مردم آمریکا با خانواده های این نوجوانان ابراز همدردی می کنند و آنها را همراهی می کنند. می خواهم بدانند که قلب سیصد و بیست میلیون آمریکایی برای آنها می تپد. باید اطمینان حاصل کرد که دیگر خانواده های آمریکایی چنین رنجی را تحمل نکنند. از کنگره می خواهم تا قوانین جدیدی را به تصویب برساند که مفرهای قانونی در زمینه مهاجرت از بین برود. ما قانون مهاجرت به تصویب خواهیم رساند تا اتفاقات گذشته دیگر هرگز رخ ندهد.»

خبر در حال تکمیل شدن است…



دیدگاهها بسته شده است.