افتتاح مراکز کارآفرینی توسعه کسب و کار در ۱۰ دانشگاه لیبی

به گزارش عرصه و به نقل از یونیورسیتی ورد نیوز، در راستای مقابله با بیکاری فارغ التحصیلان و برای کمک به توسعه اقتصاد مبتنی بر علم و دانش،  10 دانشگاه در کشور لیبی، مرکز” کارآفرینی و نوآوری” (EICs) تاسیس کردند تا افرادی را تربیت کنند که خودشان در آینده به عنوان کارفرما و کارآفرین، شرکت‌های تجاری خود را راه اندازی کنند.

در مراسم راه اندازی این مراکز که در تونس برگزار شد، رؤسای دانشگاه‌های شرکت کننده در این طرح،  مدیران آزمایشگاه‌های استارت آپ، و مقامات اتحادیه اروپا شرکت داشتند.  

هیلمی سالم، متخصص علوم و فناوری اظهار کرد، احداث مرکز” کارآفرینی و نوآوری” (EICs) نه تنها برای لیبی، بلکه برای مناطق شمالی افریقا حائز اهمیت و نتیجه بخش است.  

وی افزود، ” شبکه ملی لیبی” باید با مرکز کارآفرینی شمال آفریقا همکاری کند تا یک مرکز منطقه ای برای ترویج کارآفرینی و نوآوری در دانشگاه‌های منطقه ایجاد شود.

وی ادامه داد، این دوره‌ها علاوه بر توسعه برنامه‌های آموزشی، مشاوره و تحقیق، به دانشجویان ابزار، تجربه، دانش و مهارت های لازم برای ایجاد فرصت های جدید شغلی و خلاقانه را می آموزد تا از این مهارت ها برای راه اندازی استارت آپ‌ها و شرکت‌های تجاری استفاده کنند. 

تنها ۳۷  دانشگاه حال حاضر در خاورمیانه وشمال آفریقا دوره‌های کارآفرینی ارائه می‌دهند که این میزان کمتر از پنج درصد از کل دانشگاه‌های این مناطق را در برمی‌گیرد.  



دیدگاهها بسته شده است.