بیماران خاص نگران دارو نباشند / کاهش روزهای سالم هوای تهران در تیر ماه

به گزارش عرصه، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی عرصه اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:

انسداد یک محور برای تردد زائران پیاده امام رضا(ع)/ خاک،‌ مه و باران در برخی محورهای کشور

سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور از مسدود شدن یک محور برای تردد زائران پیاده امام رضا(ع) خبر داد.

سرهنگ رحمانی با بیان اینکه ترافیک در اکثر محورهای اصلی کشور روان است، افزود: محور قدیم مشهد- باغچه و بالعکس به دلیل تردد زائران پیاده امام رضا(ع) از ساعت ۸ تا ۲۰ امروز مسدود شده است. 

کاهش روزهای سالم هوای تهران در تیر امسال

تیر ماه امسال ۲۲ روز هوا سالم بود این در حالیست که سال گذشته تهرانی‌ها ۲۵ روز هوای سالم را در نخستین ماه تابستان تنفس کرده بودند.

تیر ماه امسال تهرانی‌ها بر اساس شاخص AQI (شاخصی که بر اساس بزرگترین مقدار یک آلاینده اعلام می‌شود) ۲۲ روز هوای سالم و ۹ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کردند و علت ناسالم بودن هوای تهران طی آن ۹ روز بر اساس شاخص AQI، «آلاینده ازن» بود.

ماجرای فروش «اردوگاه باهنر» چه بود؟

چماق بدهی‌ها بر سر منظریه

هفته گذشته حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور از فروش اردوگاه دانش آموزی باهنر در سال ۹۵ به یک سوم قیمت گلایه و خواستار برخورد با مسببین شد.

منصور مجاوری، مشاور وزیر آموزش و پرورش در این باره توضیح داد: «برای اوراق صکوک وزارت آموزش و پرورش موضوع را از  سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصاد و دارایی پیگیری کردیم؛ با توجه به مصوبه هیئت دولت در نهایت  ۴۰۰۰ میلیارد تومان  در اختیار وزارت آموزش و پرورش، ۱۰۰۰ میلیارد تومان به وزارت علوم و مبالغ دیگری در اختیار سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت بهداشت قرار گرفت و منابع به جهت ضمانت در کارگروه مربوط بررسی شد. باید ملکی با شرایط مناسب به عنوان ضمانت و ارائه لیست بدهی‌ها و مستندات دیگر ارائه می‌شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: اردوگاه باهنر از نظر اهمیت در امور آموزشی و پرورشی برای کلیه مسئولان عالی دولت  و آموزش و پرورش  مشخص است و یک دلیل برای معرفی این ملک همین اهمیت ویژه اردوگاه بود و شاید اگر به جای اردوگاه  چندین مدرسه دیگر انتخاب می شد قیمت آن ها به‌چهار هزارمیلیارد تومان نمی رسید. در نهایت ملک اردوگاه شهید باهنر به کار گروه مربوطه معرفی و بر اساس نظر کارشناسان رسمی دادگستری قیمت گذاری شد. 

نایب رئیس کانون بازنشستگان تهران عنوان کرد

انتقاد از ارائه لایحه تفکیک وزارت «رفاه» از کار بدون مشورت با شرکای اجتماعی

هیئت دولت در آخرین روز تیرماه با تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دو وزارتخانه «رفاه و تأمین اجتماعی» و «کار و تعاون» موافقت کرد و آن را در قالب لایحه دو فوریتی برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی فرستاد.

علی دهقان کیا، نایب رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران با بیان اینکه آیا امروز مشکلات ما با جدا شدن بخش رفاه از وزارت کار حل می شود یا خیر؟ گفت: مشکل اصلی ما قوانینی است که وجود دارد اما به اجرا در نمی‌آیند. اگر قرار است دولت اقدامی انجام دهد و هزینه کند باید علتش مشخص باشد و شرکای اجتماعی در جریان باشند در حالیکه شرکای اجتماعی از راس هرم تا پایین هیچ کس در جریان نیست.

تندگویان مطرح کرد:

قول مثبت نمایندگان مجلس به جوانان درباره تصویب قانون «منع به‌کارگیری بازنشستگان»

محمدمهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با ابراز امیدواری نسبت به تصویب «قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان»، گفت: بازخوردهای مثبتی از صحبت‌های فعالان و نمایندگان تشکل‌های جوانان با نمایندگان مجلس استان‌هایشان در مورد این لایحه دریافت کرده‌ایم.

بیماران خاص نگران دارو نباشند

دکتر مهدی شادنوش، رییس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت از تلاش وزارت بهداشت و اتخاذ تدابیر لازم برای تولید و تامین داروهای بیماران خاص و کاهش تاثیر نوسانات ارزی و تحریم‌های احتمالی بر زنجیره تامین دارو خبر داد.

شادنوش همچنین با رد برخی شایعات مبنی بر تغییر ماده اولیه داروهای تولید داخل بعد از دریافت مجوز و یافتن بازار در کشور، گفت: این حرف هم متاسفانه در حیطه شایعاتی است که در جامعه ما ساخته می‌شود. باید بدانید که انجام چنین اقدامی اصلا شدنی نیست. زیرا کنترل کیفیت جدی در کارخانه‌های تولید دارو وجود دارد؛ به‌طوریکه اولا بسیاری از این سیستم‌ها، سیستم‌های نظارتی برخط هستند. از طرفی نمونه‌هایی که از هر خط تولید برداشته می‌شود، برای چند سال نگهداری می‌شوند. همچنین کسانی که در کارخانجات تولید دارو مشغول فعالیتند، از فرهیختگان و دانشمندان جامعه بوده و از منظر خودکنترلی هم چنین کاری را انجام نمی‌دهند.

نامه رییس شبکه هپاتیت کشور به سازمان غذا و دارو درباره داروی “هپاتیت سی”

دکتر سید موید علویان، رییس شبکه هپاتیت ایران با ارسال نامه‌ای به رییس سازمان غذا و دارو، رفع مشکلات شرکت‌های داخلی تولید داروهای هپاتیت سی را خواستار شد.

رییس شبکه هپاتیت ایران با انتقاد از ادامه روند کمبود داروی ایمونوگلوبولین که برای جلوگیری از تولد نوزاد مبتلا به هپاتیت بی از مادر مبتلا به این بیماری استفاده می‌شود، گفت: در حال حاضر داروی ایمونوگلوبولین به اندازه کافی وجود ندارد تا با کمک آن نوزادان از مادران مبتلا به هپاتیت بی، سالم به دنیا آیند. این دارو از کشور ایتالیا وارد می‌شود و ارزان است. نامه‌های زیادی نیز درباره این موضوع به وزارت بهداشت نوشته‌ایم.

نایب رییس انجمن داروسازان ایران:

بیمارانی که “والسارتان” مرجوع شده را مصرف کرده‌اند، نگران نباشند

دکتر سید علی فاطمی، نایب رییس انجمن داروسازان ایران گفت: بیمارانی که احیانا داروی “والسارتان” ریکال شده از سوی وزارت بهداشت را مصرف کرده‌اند، نگرانی نداشته باشند.

به گفته نایب رییس انجمن داروسازان ایران ماده اولیه داروی والسارتان که از چین وارد شده، به ماده “دی متیل نیتروزآمین” یا NDMA آلوده بوده که یک سم کبدی و سرطان‌زا به شمار می‌رود، اما مقدار NDMA شناسایی شده در ماده اولیه اشاره شده، بسیار کمتر از میزانی است که بخواهد باعث ایجاد مسمومیت یا اثر تجمعی بعد از چند بار مصرف در بیماران شود؛ لذا کسانی این دارو را مصرف کرده‌اند نگران نباشند.

فرماندار تهران خبر داد

وجود ۱۰ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌ها

عیسی فرهادی، فرماندار تهران از وجود ۱۰ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های تهران خبر داد و گفت: برابر قانون این افراد باید تنها سه ماه در کمپ‌ها نگهداری شوند اما علی رغم هزینه‌ای که دارند معتادین متجاهر تا ۹ ماه در کمپ‌ها نگهداری می‌شوند.

صدراعظم نوری:

برج پارامیس پایان کار ندارد/سیستم اطفای حریق این برج کار نمی‌کرد

زهرا صدر اعظم نوری، رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران در مورد حریق برج مسکونی منطقه ۲۲ توضیحاتی را ارائه کرد.

صدراعظم نوری با بیان اینکه سیستم اطفاء و اعلام حریق در ساختمان نصب شده اما کار نمی‌کند، تصریح کرد: از آنجایی که این ساختمان مسکونی است، بازرسان آتش نشانی اجازه ورود به ساختمان را ندارند و از آنجایی که پایان کار هم صادر نشده، تاییدیه آتش نشانی نیز اخذ نشده است.

به گزارش عرصه، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

احیای کودک ۹ ساله پس از غرق شدن در آب/ احتمال مرگ مغزی زیاد است

ممنوعیت فروش اسباب‌بازی‌های شبه‌سلاح

چماق بدهی‌ها بر سر منظریه

بیمارانی که “والسارتان” مرجوع شده را مصرف کرده‌اند، نگران نباشند

قول مثبت نمایندگان مجلس به جوانان درباره تصویب قانون «منع به‌کارگیری بازنشستگان»



دیدگاهها بسته شده است.