مشکلات ارزی برای تهیه مواد اولیه تولید لوازم التحریر/ گرما کشور را رها نمی‌کند

به گزارش عرصه، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی عرصه اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:

سردار رحیمی خبر داد

احضار ۸۵۰ نفر در رابطه با پرونده‌های کلان اقتصادی/تشکیل پرونده درباره قاچاق و احتکار کاغذ

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ از احضار بیش از ۸۵۰ نفر در ارتباط با پرونده‌های واگذار شده به پلیس آگاهی در حوزه سکه و ارز خبر داد.

وی درباره پرونده احتکار کاغذ در یکی از انبارها اظهار کرد: پرونده‌ مربوط به کاغذ، دو سه روزی است که به پلیس آگاهی ارجاع شده و در این زمینه پرونده‌ای تشکیل شده و رسیدگی به موضوع در دستور کار است که به زودی جزئیات بیشتری از آن اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی:

مشکلات واردات خودروهای آتش نشانی برطرف می‌شود/مردم ایمنی را در مطالبه گری خود لحاظ کنند

مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه خودروها و البسه آتش نشانی در اولویت وارداتی چهار قرار گرفته است گفت: این مسئله مشکلاتی را برای واردات این تجهیزات ایجاد کرده که با هماهنگی شهردار تهران و وزیر صنعت در حال حل شدن است.

او همچنین در مورد اجرای طرح ۹۹۹ گفت: در زمینه آموزش شهروندی یک حرکت بزرگ آغاز شده و آموزش‌ها اولویت بندی شده‌اند و بر اساس اولویت‌های هر منطقه صورت می‌گیرد. به عنوان مثال در بافت‌های فرسوده با نزدیک شدن فصل سرما خطر حوادث مربوط به گاز منوکسید کربن اولویت دارد که در این بخش آموزش‌ها متمرکز بر افزایش آگاهی شهروندان در این زمینه است. همچنین برای آموزش به شهروندانی که ساکن برج‌های بلندمرتبه هستند طرح ۹۹۹ اجرا می‌شود که نام این طرح به دلیل وجود ۹۹۹ برج بلندتر از ۱۲ طبقه در تهران نامگذاری شده است و البته در راستای اجرای این طرح برج‌های کوتاه‌تر نیز مد نظر قرار دارند اما هدف اولیه ما روی برج‌های بلندمرتبه است و محتوای آموزشی لازم با کار کارشناسی تدوین شده و تمام ایستگاه‌ها مشغول ارائه آموزش‌ها به مردم هستند.

گزارش هواشناسی ازتغییرات دمای کشور در روزهای آینده

گرما کشور را رها نمی کند

مسعود حقیقت، مدیر کل شبکه پایش سازمان هواشناسی وضعیت بارش و دمای کشور را از امروز تا تشریح کرد و گفت: از۲۹ مرداد تا ۴ شهریور در غالب مناطق کشور، دما حدود نیم تا یک درجه افزایش می‌یابد.

مسعود حقیقت با اشاره به وضعیت دمایی کشور طی روزهای آینده گفت: از امروز تا یکشنبه هفته آینده (۲۸ مرداد) در شمال غرب کشور شامل استان‌های قزوین، زنجان، البرز، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل دما نسبت به میانگین بلندمدت تا حدود یک درجه کمتر از نرمال خواهد بود.

رئیس پلیس پایتخت عنوان کرد

دستگیری ۱۴۷ سارق حرفه‌ای پایتخت/درخواست از خودروسازان برای نصب GPS

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۱۴۷ سارق، جاعل و کلاهبردار در عملیات پلیس آگاهی خبر داد.

رحیمی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا پراید همچنان پرسرقت‌ترین خودروی کشور است یا خیر؟ گفت: متاسفانه در تهران همین خودرویی که گفتید بیشترین آمار سرقت را دارد.

وی با بیان اینکه نصب GPS روی خودروها یکی از ضرورت‌هایی است که حتما باید مورد توجه خودروسازان داخلی قرار بگیرد، گفت: متاسفانه خودروهای داخلی ما مشکلات جدی در حوزه ایمنی دارند و ما در پیگیری‌های خود به دنبال این هستیم تا به منظور کاهش سرقت این خودروها دستگاه‌های GPS روی این خودروها نصب شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران:

هیچ پاسگاه محیط‌بانی در سطح استان تهران تخلیه نشده است/ ساخت پاسگاه در منطقه شمیرانات

کیومرث کلانتری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه هیچ پاسگاه محیط بانی در سطح استان تهران تخلیه نشده و به رییس اداره واگذار نشده است، گفت: در حال حاضر رییس اداره محیط زیست شمیرانات در مهمانسرای این اداره اقامت دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با تاکید بر اینکه ما اجازه نداریم پاسگاه محیط بانی را تبدیل به منطقه مسکونی کنیم، گفت: رییس اداره شهرستان شمیرانات در حال حاضر در مهمانسرای اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مستقر است و محیط بانان نیز به پاسگاه محیط بانی دیگری منتقل شده‌اند.

مشکلات ارزی برای تهیه مواد اولیه تولید لوازم التحریر

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مشکلات ارزی برای تهیه مواد اولیه تولید لوازم التحریر اظهار کرد: برای رسیدن به نرخ رشد ۵۰ درصدی در تولید داخلی با مشکل کمتری مواجه هستیم و دولت و دستگاه‌های حاکمیتی برای حمایت از کالای ایرانی مصر هستند. هرچند گزارشاتی نشان می‌دهد که برخی تولید کنندگان، مواد اولیه را به علت مشکلات ارزی دپو کردند تا بعد از مشخص شدن قیمت ارز آنها را عرضه کنند.

به گزارش عرصه، سید محمد بطحائی در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه ایران نوشت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه سهم تولیدکنندگان ایرانی در بازار لوازم التحریر در کشور ۱۰ درصد است گفت: ظرفیت خوبی در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد و می‌توانیم سهم این تولیدات را تا ۵۰ درصد افزایش دهیم.

وی افزود: لازم است کیفیت کار تولیدکنندگان را افزایش دهیم. قصد داریم طی برنامه کوتاه مدت سه ساله‌ای سهم تولیدات ایرانی را در بازار لوازم التحریر تا ۵۰ درصد افزایش دهیم.

با استناد به پژوهشی در نشست «زندگی خارج از چارچوب ازدواج» تشریح شد

عمر «ازدواج‌ سفید» و آمارهایی درباره آن

یک مردم‌شناس و محقق با استناد به پژوهشی که درباره «ازدواج سفید» روی ۲۱۳ زوج و به شکل میدانی انجام داده است گفت: «عمر» ازدواج سفید در ایران بین یک تا سه سال است. ۴۵ درصد از افرادی که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته بودند بین ۲۵ تا ۳۰ سال «سن» داشتند.

کامیل احمدی، با اشاره به پیامدهای ازدواج سفید اظهار کرد: رنگ‌باختن کلیشه‌های جنسیتی، آزادی انتخاب بر بدن و روابط جنسی، سرد شدن نسبت به ازدواج رسمی، طرد اجتماعی و ترس از پیگرد قانونی پیامدهایی بودند که از سوی افراد مورد بررسی عنوان شده بودند. مهمترین دلیلی که این افراد در مورد روی آوردن به این ازدواج ذکر می‌کردند نیز عدم اعتقاد به ازدواج رسمی، آزادی انتخاب و حق بر بدن، عدم امنیت شغلی و درآمد کافی، آشنایی بیشتر و عدم اعتماد بوده است.

سیاست‌های دارویی وزارت بهداشت در ماه‌های پیش‌رو اعلام شد

واردات داروی مورد نیاز یک سال آینده تا مهر/عدم امکان گران‌فروشی دارو

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: طبق سیاست‌های این سازمان، برای جلوگیری از بروز مشکل در تامین دارو به دلیل تحریم‌های آینده، بخش عمده‌ای از واردات دارو تا پایان مهرماه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای هر مورد دارو، تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری می‌شود، تصریح کرد: لیست اقلام دارویی که با کمبود روبرو هستند، مشخص است و در حال حاضر کمتر از ۴۸ قلم است. برای داروی آلبومین نیز فراخوان داده شده است که شرکت‌هایی که می‌توانند واردات انجام دهند، در این فراخوان شرکت تا نیاز یکساله کشور تامین شود.

کنترل “هوشمند” ۵ تونل پایتخت

مدیر بخش حمل ونقل هوشمند پل‌ها و تونل‌های شهری شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران از کنترل هوشمند ۵ تونل شهری پایتخت خبر داد.

ویسه در حاشیه بازدید از مرکز کنترل ترافیک بزرگراه صدر و نیایش با بیان اینکه تونل نیایش و پل طبقاتی صدر به صورت هوشمند اداره می‌شوند گفت: پل صدر و نیایش یک سیستم کلی هوشمند دارد که در زیرمجموعه آن سیستم‌های کنترلی جانبی، آن را پشتیبانی می‌کند.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران خبرداد

ساخت ۱۲۰هزار کلاس درس در تهران طی ۵سال آینده/ نیاز منطقه ۲۲ به ۲۰۰ مدرسه

امیرنعمت بنی‌آدم، رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران از ساخت ۱۲۰هزار کلاس درس در تهران طی پنج سال آینده خبر داد.

وی با بیان اینکه از ۱۲۰ هزار کلاس درس که قرار است ساخته شود ۴۰ درصد تخریب و بازسازی می‌شوند و تعدادی دیگر نوساز و جدید خواهند بود گفت: برای ساخت مدارس در تهران مشکل زمین داریم و مخصوصا بافت مرکزی که امیدواریم حل شود.

سردار کمالی به عرصه خبر داد

راه اندازی سامانه سرباز ماهر/برگزاری چهارمین آزمون سراسری مهارت آموزی سربازان

سردار موسی کمالی، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از برگزاری چهارمین آزمون سراسری مهارت آموزی سربازان خبر داد.

سردار موسی کمالی در این باره گفت: در رتبه اجرای طرح توانمندسازی و مهارت آموزی سربازان که از سال ۹۶ در دستور کار نیروهای مسلح قرار گرفته و امسال نیز ادامه داشت چهارمین مرحله از آزمون سراسری مهارت آموزی سربازان از ابتدای آغاز این طرح که نخستین مرحله از این آزمون در سال جاری نیز محسوب می‌شود، روز شنبه برگزار خواهد شد.

معاون استاندار تهران: احتکار کالا توسط برندهای معروف در تهران

محمد امامی امین، معاون استاندار تهران با تاکید بر لزوم نظارت همه جانبه بر عرضه کالا در بازار با توجه به نوسانات به وجود آمده، گفت: برخی برندهای معروف، کالاها را در انبارهای تهران احتکار کرده‌اند که باید با چنین اقداماتی برخوردهای قاطعی صورت بگیرد.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران با اشاره به اینکه تعزیرات استان تهران در بازدید از انبار یکی از برندها با بیش از ۶۰ هزار قطعه کالای انبار شده مواجه شده است،‌ افزود: این کالاها در حالی در این انبار ذخیره شده که این کالا در نمایندگی‌های رسمی آن ماه‌هاست که عرضه نشده، برندهای معروف که تابلوهایشان سراسر بازار را پر کرده نباید در بازار احتکار شوند. در حقیقت کالاها توسط برندهای معروف در انبارهای تهران احتکار شده‌اند.

به گزارش عرصه، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

عمر «ازدواج‌ سفید» در ایران و آمارهایی درباره این شیوه زندگی

پاسخ وزیر آموزش و پرورش به پویش «فرزندت ـ کجاست؟»

توضیح روابط عمومی استانداری تهران درخصوص انتشار خبر بازداشت عضو شورای شهر تهران

درآمدهای کم‌شده طرح ترافیک و گمشده‌ای به نام اخلاق رسانه‌ای

واردات داروی مورد نیاز یک سال آینده تا مهر/عدم امکان گران‌فروشی دارو



دیدگاهها بسته شده است.