کشف و ضبط بیش از ۵۰۰ تن انواع مواد مخدر در کشور

به گزارش عرصه، سردار محمد مسعود زاهدیان در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هرمزگان، افزود: اشراف دقیق اطلاعاتی و تقویت یگان‌های مبارزه‌ای از مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر در کشور است.

وی در جمع مدیران دادگستری، دادستان‌ها و فرماندهان نظامی و انتظامی هرمزگان خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال نیروی انتظامی و دیگر سازمان‌ها بیش از ۵۰۰ تن انواع مواد مخدر در کشور کشف و ضبط کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی کشور با اشاره به اینکه این میزان پنج درصد بیشتر از پارسال است، تصریح کرد: در همین مدت مأموران نیروی انتظامی هرمزگان نیز ۳۸تن و ۸۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف کردند که ۸ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

سردار زاهدیان اظهار کرد: با افزایش میزان کشفیات مواد مخدر در کشور، مقابله با قاچاقچیان و عوامل توزیع در دستور کار مسئولان دستگاه‌های مرتبط قرارگرفته است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مواد مخدر در هرمزگان از دریا قاچاق می‌شود، اضافه کرد: توسعه و تجهیز یگان‌های دریابانی در این استان از اولویت‌های کاری پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور است.

در ادامه معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز در این نشست گفت: در چهل سال گذشته پلیس مبارزه با مواد مخدر ۳۸۰۰ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

اسداله هادی نژاد افزود: تاکنون تلاش‌ها و برنامه‌های زیادی برای مقابله با سوداگران مرگ در کشور انجام‌ شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای مقابله جدی با قاچاقچیان مواد مخدر در دریا از ظرفیت‌های موجود در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران استفاده خواهیم کرد.

همچنین معاون قضایی دادستان کل کشور در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هرمزگان گفت: برای برخورد با توزیع‌کنندگان مواد مخدر در کشور، استان‌ها بیشتر ارزیابی می‌شوند.

سعید عمرانی افزود: اتاق‌های فکر برای ارائه راهکارهای مناسب و مؤثر در مبارزه شکل‌گرفته است و با هماهنگی دستگاه‌های مقابله‌کننده برنامه‌های جدیدی اجرا می‌شود.

همچنین استاندار هرمزگان در پایان این نشست گفت: وجود مواد مخدر تهدیدی جدی برای اجتماع امروز و به‌ویژه خانواده‌ها به شمار می‌رود.

فریدون همتی افزود: مصرف مواد مخدر نباید به یک امر عادی بین مصرف‌کنندگان تبدیل شود و مسیر مقابله با آنان باید با جدیت و سرعت بیشتری دنبال شود.

وی اظهار کرد: هرمزگان ۲۴۰۰کیلومتر مرز خشکی، ساحلی و مرز جزایر دارد که از اهمیت ویژه‌ای نسبت به دیگر استان‌ها برای مقابله با سوداگران مرگ برخوردار است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: ایجاد جاده‌های ساحلی در هرمزگان به تأمین امنیت سواحل کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: تا پایان امسال از مسئولان سه شهرستان استان که بیشترین فعالیت و اقدامات مقابله‌ای با سوداگران مرگ داشته‌اند قدردانی می‌شود.

به گزارش عرصه، در این نشست مهم‌ترین برنامه‌های دستگاه‌های مقابله‌کننده با مواد مخدر در کشور تا پایان امسال بررسی شد.



دیدگاهها بسته شده است.