ضرورت استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی در برگزاری کنگره ۳۰۰۰ شهید استان قزوین

به گزارش عرصه، علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار در نشست شهرداران استان قزوین که در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری کنگره سه هزار شهید استان تنها می‌تواند گامی کوچک در جهت همه ازخودگذشتگی و فداکاری‌های شهدای انقلاب باشد.

وی بابیان اینکه کنگره۳۰۰۰  شهید استان قزوین تحول و رویدادی است که می‌تواند مردم ما را از شرایط حساس کشور عبور دهد، تأکید کرد: برگزاری برخی همایش و برنامه‌ها مانند تشییع شهدا، شب خاطره شهید، یادواره‌ها و گرامیداشت شهدا در طول سال نیز برای گذر از رویدادهای بحرانی صورت می‌پذیرد.

فرخزاد در ادامه به برگزاری هرچه باشکوه کنگره ۳۰۰۰ شهید استان تأکید و اضافه کرد: ما معتقدیم در چنین رویدادهای فرهنگی باید نقش مردم، خیران، سازمان‌های مردم‌نهاد بیش از دولت باشد چراکه شهدا برخاسته از آنان بودند.

این مسئول با اشاره به اینکه استان قزوین تنها به شهر قزوین محدود نمی‌شود، تصریح کرد: تمامی نقاط دور و نزدیک استان باید به بهترین شکل ممکن از برگزاری این رویداد مهم فرهنگی مطلع بوده و تبلیغات مناسبی نیز در آن‌ها توسط فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی صورت پذیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین، بابیان اینکه به‌زودی تیم ارزیابی برای کنترل و راهنمایی به بخش‌های استان اعزام خواهند شد، تأکید کرد: البته برای تبلیغات گسترده این مراسم معتقد به صرف هزینه‌های زیاد نیستیم چراکه معتقدیم بسیاری از کارها می‌تواند با مدیریت صحیح پیش برود.

این مسئول اضافه کرد: برنامه‌ریزی در خصوص سرویس‌های ایاب و ذهاب با استفاده از ناوگان عمومی، تکمیل المان شهدا در شهرها، تجلیل از خانواده‌های معزز شهدا، نصب بنر و تعویض تصاویر شهدا به همراه نورپردازی‌های لازم ازجمله کارهایی است که مسئولان شهرستانی تا پیش از برگزاری این کنگره باید نسبت به انجام آن اقدام کنند.

وی در پایان یادآور شد: از شهرداران می‌خواهیم تا نسبت به ورودی و خروجی شهرها در جهت اطلاع‌رسانی از این کنگره و جاسازی مناسب تابلوها و تصاویر شهدا جهت اطلاع‌رسانی مردم، به‌خصوص مسافران بین‌راهی اقدامات لازم را به عمل‌آورند.

در ادامه این نشست، تعدادی از شهرداران حاضر در جلسه اقدام به ارائه گزارش در خصوص اقدامات به‌عمل‌آمده برای برگزاری کنگره سه هزار شهید استان کردند.

به گزارش عرصه، کنگره ۳۰۰۰ شهید استان از روزهای ۲۰ تا ۲۴ آبان ماه در محل دائمی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین برگزار خواهد شد.



دیدگاهها بسته شده است.