سردار مومنی: ناجا ماموریت‌هایش را به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهد

به گزارش عرصه، سردار اسکندر مومنی در مراسم معارفه سردار ایوب سلیمانی به عنوان جانشین جدید فرمانده ناجا و تکریم خود که صبح امروز در محل ستاد ناجا برگزار شد، گفت: نیروی انتظامی ظرفیت بسیار بسیار بالایی دارد و این نیرو هر برنامه‌ای را که برایش برنامه ریزی انجام دهد به بهترین نحو انجام خواهد داد. هر تهدیدی را که ناجا برایش برنامه ریزی کرده باشد یا خنثی شده یا با کمترین خسارت و پیامد انجام می‌شود.

دبیر کل جدید ستاد مبارزه با مواد مخدر به حوادث دی ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت:‌ نمونه این اقدامات حوادث دی ماه پارسال بود که به اقداماتی که نیروی انتظامی در آن ایام انجام داد آنطور که باید توجه نشد و جا دارد که مستند کاملی از آن ساخته شود. در آن ایام در بیش از ۸۰ شهر کشور مواردی را داشتیم اما پلیس به خوبی این مسائل را مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه این ماجرا به خوبی از سوی پلیس و با کمترین خسارات کنترل شد گفت:‌ من شاهد هستم که فرمانده ناجا حداقل ۱۰ شب را در محل کار خود مانده و این مسئله را مدیریت می‌کرد.

وی با بیان اینکه با دیدن چنین اقداماتی به خودم افتخار کردم که در این نیرو در حال خدمت هستم، گفت: بسیاری از ماموران و فرماندهان ما به خوبی در این میدان حضور یافته و اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

وی با اشاره به فشردگی‌های ماموریت‌های ناجا گفت: حوادث دی ماه درست پس از طرح ویژه اربعین و طرح ویژه پلیس در سرپل ذهاب رخ داد و ماموران ما با روحیه و خستگی ناپذیر ماموریت بزرگی را انجام دادند.

مومنی با اشاره به طرح ویژه اربعین خاطرنشان کرد: شما ببینید از ماموریت حج که اتفاقا ماموریت بزرگی است ۸۰ هزار نفر از ۳۰ مرز هوایی دنیا به عربستان سفر می‌کنند اما طی یک سال برای آن برنامه ریزی‌های لازم انجام می‌شود و البته باز هم در برخی از موارد شاهد بروز مشکلاتی در این عملیات بوده‌ایم. اما در ماموریت اربعین تنها ۱٫۵ میلیون نفر از یک دروازه مهران از کشور خارج می‌شوند و شما ببینید که این ماموریت چگونه در امنیت کامل برگزار شد. گاهی در یک شب از مرز مهران حدود ۲۵۰ هزار نفر خارج می‌شدند و این نشان می‌دهد پلیس در هر جایی که وارد شده و برنامه ریزی کرده است ماموریت‌های خود را به درستی و به نحو احسن انجام داده است.

وی با اشاره به اقدامات پلیس در حوزه کنترل بازار سکه و ارز گفت: در هیچ جای دنیا نمونه‌ای را سراغ ندارید که پلیس یک کشور در کنترل قیمت سکه و ارز مسئولیت بپذیرد اما در کشور ما ناجا با افتخار وارد این فضا شد و ماموریت خود را به درستی انجام داد.

مومنی با بیان اینکه در نیروی انتظامی هر ماموریتی هر چقدر بزرگ به بهترین نحو انجام خواهد شد، گفت: دشمنان تهدیدهایی را مطرح کرده‌اند اما من می‌خواهم بگویم که سیزدهم آبان امسال به هیچ عنوان با مراسم‌های گذشته قابل مقایسه نخواهد بود و مراسمی به مراتب با شکوه‌تر و پرحضورتر را تجربه خواهیم کرد.

مومنی به اعتصاب کامیون داران نیز اشاره کرد و گفت: کامیون داران در کشور دیگر چهار روز اعتصاب کردند و آن حکومت سقوط کرد اما در کشور ما علی رغم آنکه وظیفه ناجا صحبت با کامیون‌داران نبود اما فرماندهان پلیس با همکاری دیگر مسئولین وارد عمل شده و با آنها صحبت کردند که نتایج آن نیز قابل مشاهده است.

مومنی با بیان اینکه ناجا در تمام ماموریت‌ها حضور دارد، گفت: به ندرت می‌توان واقعه‌ای را در کشور مشاهده کرد که پلیس در آن حضور نداشته باشد. بنابراین این نشان می‌دهد که پلیس نقش موثری در جامعه داشته و مورد اعتماد مردم و دستگاه‌های مختلف است.

مومنی با بیان اینکه لازم می‌دانم که از تمام کارکنان نیروی انتظامی حلالیت بطلبم، خاطرنشان کرد: این حلالیت از نوع آن حلالیت‌هایی است که هنگام رفتن گفته می‌شود نیست. می‌دانم که قصورهایی وجود داشته و به خاطر آنها از صمیم قلب حلالیت می‌طلبم. امروز دلتنگ ترک مجموعه ناجا هستم اما از طرفی دیگر آرامش دارم چرا که می‌دانم هر آنچه را که در توان داشتم در دوران مسئولیتم در جانشینی فرمانده ناجا انجام داده‌ام.



دیدگاهها بسته شده است.