پزشک چینی از دومین بارداری با روش اصلاح ژنتیکی خبر داد

به گزارش عرصه و به نقل از دیلی‌میل، چند روز پیش یک خبر جنجالی به گوش رسید که یک دانشمند چینی ادعا کرد موفق به تولد نوزادانی شده است که با روش اصلاح ژنتیکی به وجود آمده‌اند.

حال این پزشک مدعی شده است که سومین نوزاد نیز در راه است.

دکتر “جیانکوی هه” (Jiankui He) اظهار کرد که بارداری اصلاح ژنی دوم در مراحل مقدماتی خود است و به زمان نیاز است که از صحت آن اطمینان حاصل شود.

این پزشک چینی پس از اینکه با استفاده از فناوری کریسپر و برطرف کردن ژن “CCR5 gene”، اصلاحاتی در رحم به وجود آورد، موفق شد در اوایل این ماه، دو نوزاد دختر دوقلو به دنیا بیاورد.

ژن “CCR5” ویروس نقص ایمنی بدن (اچ آی وی)، عامل ایجاد عفونت ایدز را از بین برده و کاری می‌کند که بدن جنین در برابر این بیماری‌ها مصون باشد.

دکتر “هه” و گروه پژوهشی وی در “دانشگاه علم و فناوری جنوب”(SUSTech) چین، از فناوری کریسپر برای حذف ژن CCR5 استفاده کردند تا نوزادانی مقاوم در برابر ایدز به دنیا بیاورند.

دکتر “هه” در مصاحبه‌ای که در روز چهارشنبه داشت، از انجام این پروژه تحقیقاتی احساس غرور و افتخار کرده و گفت: من باور دارم که این آزمایش می‌تواند به خانواده‌ها و فرزندان کمک کند. من هم درد این گونه افراد را احساس می‌کنم و قصد دارم مسئولیت خود را در این باره انجام دهم.

در این آزمایش در مجموع ۸ زوج که تنها یکی از این زوج‌ها مبتلا به “ایدز” بودند، شرکت کردند.

گفتنی است استفاده از روش اصلاح ژنی در انگلستان، آمریکا و بسیاری دیگر از نقاط جهان ممنوع است.

بنا بر اظهارات محقق چینی این پروژه، باید مراقبت‌های زیادی برای تولد نوزاد بارداری دوم نیز صورت گیرد.



دیدگاهها بسته شده است.