والیبال کوبا در انتظار یک تصمیم تاریخی

به‌ گزارش ‌عرصه، کمیسیون ملی ورزش کوبا با اتخاذ یک تصمیم جنجالی سعی در تغییر شرایط ورزشکاران این کشور دارد و با گرفتن این تصمیم جدید درصدد بازگرداندن ستاره های رشته های مختلف به تیم های ملی کوبا است.

بر اساس گزارش رسانه ایتالیایی گاتزتا دلا اسپورت، پس از گذشت ۲۰ سال و بر اساس قوانین جدید، بازیکنان کوبایی که تصمیم به ترک این کشور برای بازی در کشورهای دیگر گرفته بودند خواهند توانست بدون این که مشمول مجازات شوند دوباره برای تیم‌ ‌ملی کوبا بازی کنند. هر ورزشکاری که تصمیم به تغییر شهروندی ورزشی خود نداشته باشد فرصت برای بازگشت به تیم‌ ‌ملی را دارد.

با این وجود بر اساس قانون جدید، بازگشت دوباره والیبالیستهایی مانند عثمانی خوانتورینا، ویلفرد لئون و یواندی لیال به تیم‌ ‌ملی والیبال کوبا غیر ممکن خواهد بود چرا که این سه بازیکن شهروندی ورزشی خود را در طول این سال‌ها تغییر داده‌اند و تنها از میان ستاره های والیبال این کشور روبرتلندی سیمون احتمال دارد  بتواند دوباره به ترکیب کوبا باز گردد.

هر چند این تصمیم از سوی کمیسیون ورزشی ملی کوبا گرفته شده است اما رهبری آن بر عهده آریل ساینز، رییس فدراسیون والیبال این کشور است. با این قانون این امکان وجود دارد که ورزشکاران کوبا حتی بدون ضرورت زندگی در کوبا و بدون تغییر شهروندی ورزشی، در تیم‌ ‌ملی کوبا بازی کنند.

در همین خصوص روبرت لندی سیمون ستاره کوبایی باشگاه لوبه ایتالیا گفت‌: صحبت هایی  درباره این قانون شنیده‌ام اما هنوز درباره صحت و سقم آن مطمئن نیستم.



دیدگاهها بسته شده است.