معرفی صنعت گردشگری رفسنجان با استفاده از طرح های دانش‌بنیان

به گزارش عرصه، احمد محمدی انارکی پیش از ظهر امروز ۱۸ آذر ماه در مراسم رونمایی از اولین مرکز شتاب دهنده توسعه کسب و کار در حوزه معادن در جنوب‌شرق در رفسنجان با طرح این سوال که مراکز شتاب دهنده چه نقشی در توسعه کسب و کار در رفسنجان دارد و دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان چه نقشی در این زمینه می تواند داشته باشد، اظهار کرد: با توجه به اینکه در کشور در بحث شرکت‌های دانش بنیان توجه و سرمایه‌گذاری خوبی شده است ما در این زمینه نتایج خوبی داشتیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: در زمینه طرح‌های دانش‌بنیان از محل صندوق ۸۰۰ میلیار تومان اعتبار تخصیص داده شده در حالی که همه طرح‌ها علیرغم دریافت بودجه، وقتی به مرحله تولید و محصول نهایی می‌رسند از رده خارج و قدیمی هستند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس بیان کرد: هدف این مرکز شتاب دادن به طرح‌های دانش بنیان است تا از بروز این مشکلات جلوگیری کند. در واقع باید از ابتدا بازاریابی و فروش صورت بگیرد.

وی افزود: شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل و مایکروسافت فقط از توسعه نرم‌افزارها سالانه هزار میلیارد دلار سود کسب می‌کنند که این رقم کمی نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجل شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایلام در حالی که کوچک‌ترین استان کشور و کمتر توسعه یافته است با اندازه کل مبلغ تخصیص یافته توسط صندوق توسعه برای ادامه کار مرکزهای رشد و دانش‌بنیان، در این زمینه تراکنش داشته است و این‌ها مثال‌هایی از اهمیت این حوزه است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس اظهار کرد: نرم افزار اسنپ و فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا نمونه‌های موفقی از این طرح‌ها است و من نیز معتقدم که ما باید خود را به تکنولوژی روز دنیا برسانیم  دنیا منتظر ما نمی‌ماند تا ما همه چیز را به شکل سنتی پیش ببریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تشکر از آقای مهندس احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه، عنوان کرد: امیدواریم ما هم بتوانیم با استفاده از ظرفیت کمیسیون اقتصادی، در فضای کسب و کار به صورت جزیره‌ای و سهولت در پیشبرد فضای کسب کار موفق باشیم.

انارکی محمدی اضافه کرد: با توجه کاهش چهار رتبه‌ای در توسعه فضای کسب و کار در دنیا امیدواریم بتوانیم با الگو قرار دادن استان‌هایی همچون ایلام و استفاده از ظرفیتهای مجتمع مس در این زمینه موفق باشیم. پیشنهاد می‌کنم جلسه‌ای هم با کار آفرینان برگزار کنیم تا بتونیم تخصصی‌تر و با وقت بیشتر به توسعه بیشتر این مرکز کمک کنیم.



دیدگاهها بسته شده است.