NBA با ۸ مسابقه وارد هفته دهم شد

به گزارش عرصه، در یکی از بازی برگزار شده تیم نیویورک نیکس در خانه در سالن مدیسون اسکوئر گاردن با نتیجه ۱۲۸ بر ۱۱۰ مغلوب میهمان خود فینیکس سانز شد. تیم فینیکس با یک نمایش قدرتمند در کواتر سوم موفق شد هفت امتیازی که در پایان نیمه اول از حریف عقب بود را جبران و درنهایت پیروز جدال دو تیم انتهای جدولی شود.

برای تیم فینیکس دوین بوکر ۳۸ امتیاز، تی جی ورن ۲۶ امتیاز و دآندره ایتون ۲۱ امتیاز و ۱۳ ریباند کسب کردند تا فینیکس موفق شود سومین پیروزی متوالی خود را به دست آورد. فینیکس با پیروزی ۴۱ بر ۱۷ در کوارتر سوم موفق به کسب سومین برد متوالی خود از تاریخ ۲ الی ۵ مارچ ۲۰۱۷ شد. جمال کرافورد ۳۸ ساله و کهنه کار نیز با صادر کردن ۱۴ پاس منجر به گل به هم تیمی هایش، بیشترین تعداد پاس گل در یک بازی را در طول دوران ورزشی اش به دست آورد.( رکورد قبلی کرافورد ۱۲ پاس منجر به گل در یک بازی بود )

برای تیم نیویورک امانوئل مودیای ۳۲ امتیاز، بازیکن سال اولی کوین ناکس ۱۷ امتیاز و انس کانتر ۱۳ امتیاز و ۱۰ ریباند کسب کردند تا نیویورک برای هفتمین بار در ده مسابقه اخیرش بازنده از زمین مسابقه خارج شوند. نیویورک بدون بهترین امتیاز آور تیمش یعنی تیم هارادوی به خاطر آسیب دیدگی بازی کرد. به جای هارادوی در این بازی کورتنی لی گارد باتجربه برای هفتمین بار برای نیکس به میدان رفت. لی شروع فصل جاری را به خاطر آسیب گردن از دست داده بود.

جیمز دولان مالک باشگاه نیویورک نیکس روز گذشته مجموعه باشگاه نیوروک نیکس یکی از قدیمی ترین تیم های لیگ ان بی ای را برای مزایده فروش قرار داده است.دولان که مالک باشگاه نیویورک رنجرز نیز می باشد قیمت پایه برای مزایده باشگاه را ۵ بیلیون دلار تعیین و اعلام کرد که پیشنهاد های بالای ۵ بیلیون دلار جهت فروش بررسی خواهد شد. دولان ۶۳ ساله در سال ۱۹۹۹ مالیکت باشگاه را در اختیار گرفت  و در همان سال راهی فینال ان بی ای شد. بعد از آن تا کنون با عوض کردن ۷ مدیر عامل و ۱۲ سرمربی توفیق خاصی کسب نکرد. البته جف ون گوندی و مایک وودسون از جمله مربیان موفق در تیم نیویورک بودند. جدیدترین مدیر عامل ناکام نیویورک نیز فیل جکسون بود که از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ در این تیم فعالیت کرد. فیل جکسون پرافتخار ترین سرمربی ان بی ای با کسب ۱۱ عنوان قهرمانی است.

در دیگر بازی برگزار شده تیم سن آنتونیو اسپرز موفق شد در خانه در سالن ای تی اند تی سنتر و با نتیجه ۱۲۳ بر ۹۶ تیم فیلادلفیا سونتی سیکسرز را شکست دهد.

برای اسپرز در این بازی رودی گی ۲۱ امتیاز، لامارکوس آلدریج ۲۰ امتیاز و ۱۰ ریباند و دمار دروزان ۲۰ امتیاز و ۷ پاس منجر به گل کسب کردند تا پنجمین پبروزی در شش مسابقه اخیر را به دست آورند. تیم اسپرز در فاز دفاعی نیز در حال پیشرفت می باشد، آن ها در ۵ بازی اخیر امتیازات حریف را زیر ۱۰۰ نگه داشته اند.

برای فیلادلفیا جی جی ردیک و بن سیمونز هر کدام ۱۶ امتیاز و جوئل امبید ۱۳ امتیاز و ۱۱ ریباند ( ۶ پرتاب موفق از ۱۷ اقدام ) کسب کردند تا دوازدهمین شکست فیلادلفیا در این فصل به ثبت برسد. جیمی باتلر نیز نمایش سردی داشت و فقط ۶ امتیاز ( ۳ شوت موفق از ۱۳ اقدام ) به دست آورد. درصد پرتاب های موفق فیلادلفیا ۴۱ درصد و شوت های سه امتیازی موفق ۳۰ درصد بود و باعث ثبت سومین شکست در چهار مسابقه اخیر فیلادلفیا شد.

برت بروان سرمربی فیلادلفیا و دستیارش مونتی ویلیامز قبل از پیوستن به تیم فیلادلفیا در تیم سن آنتونیو فعالیت می کردند. براون به مدت ۱۱ فصل  از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۳ دستیار گرگ پاپاویچ در اسپرز بود. ویلیامز نیز بین سال های ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۸ به عنوان بازیکن در اسپرز حضور داشت. براون در طول بازی با تیم دانکن و بروس بوئن بازیکنان سابق اسپرز که با آن ها به عنوان مربی کار کرده بود به گفت و گو پرداخت.

در دیگر بازی مهم برگزار شده تیم گلدن استیت واریرز در خانه در سالن اوراکل آرنا موفق شد با نتیجه ۱۱۰ بر ۹۳ میهمان خود ممفیس گریزلیز را از پیش روی بردارد. این بازی با اضافه کردن رکوردی دیگر به لیست رکورد شکنی های استفن کری به پایان رسید.

برای واریرز کوین دورانت ۲۳ امتیاز، استفن کری ۲۰ امتیاز و کلی تامپسون ۱۶ امتیاز کسب کردند تا دومین پیروزی متوالی و ششمین پیروزی در هفت مسابقه اخیر را ثبت کنند. با امتیازاتی که استفن کری در این بازی کسب کرد تبدیل به پنحمین بازیکن در تاریخ باشگاه گلدن استیت شد که به رکورد ۱۵۰۰۰ امتیاز در دور گروهی لیگ دست پیدا کرد و به جمع بازیکنان بزرگی مثل ویلت چمبرلین ( ۱۷۷۸۳ )، ریک بری ( ۱۶۴۴۷ )، پاول آریزین ( ۱۶۲۶۶ ) و کریس مولین ( ۱۶۲۳۵ ) اضافه شد.کوین دورانت نیز با امتیازاتی که کسب کرد در لیست بیش ترین امتیازآوران تاریخ ان بی ای جای لری برد افسانه ای ( ۲۱۷۹۱ امتیاز ) را در رتبه ۳۳ام گرفت.

برای ممفیس مارک گسول که سه بازی اخیر تیم را از دست داده بود ۱۵ امتیاز، ۶ ریباند و ۶ پاس منجر به گل، کایل اندرسون ۱۴ امتیاز و امری کسپی مقابل تیم سابقش ۲۰ امتیاز کسب کرد تا سومین شکست متوالی و پنجمین شکست در شش مسابقه اخیر برای ممفیس ثبت شود. این آخرین رویارویی ممفیس با گلدن استیت در اوراکل آرنا بود چرا که از فصل آینده گلدن استیت در سالن نیو چیس سنتر در شهر سان فرانسیسکو میزبان رقبایش خواهد بود.

برای ممفیس ستاره تیم مایک کانلی به خاطر آسیب دیدگی غایب بود تا ممفیس برای پنجمین بازی متوالی در اوراکل آرنا مغلوب شود هر چند آن ها در خانه در تاریخ ۵ نوامبر نیز با نتیجه ۱۱۷ بر ۱۰۱ مغلوب واریرز شده بودند. ممفیس در ۹ بازی که در ماه دسامبر انجام داده در ۸ مسابقه زیر ۱۰۰ امتیاز به دست آورده است.

نتایج سایر بازی های برگزار شده به شرح زیر است:

میلواکی باکس ۱۰۷ دیترویت پیستونز ۱۰۴

یوتا جاز ۹۷ هیوستون راکتس ۱۰۲

ساکرامنتو کینگز ۱۰۵ مینه سوتا تیمبرولوز ۱۳۲

شیکاگو بولز ۹۶ اوکلاهاما سیتی تاندر ۱۲۱

پورتلند تریل بلیزرز ۱۳۱ لس آنجلس کلیپرز ۱۲۷



دیدگاهها بسته شده است.