وظیفه داریم در کنار مردم بایستیم و خدمت کنیم

به گزارش عرصه، به نقل از سازمان تبلیغات اسلامی آئین معارفه مدیرکل جدید اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، امروز با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، سرپرست استانداری استان قم، برخی اعضای شورای شهر قم، نمایندگان بیوت مراجع، شورای ائمه جماعات و هیات‌های مذهبی این استان در ساختمان اداره تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

در این دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی با اشاره به اهمیت قم و حوزه علمیه این شهر جایگاه اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم را بسیار مهم دانست.

وی با اشاره به بخش‌هایی از نهج‌البلاغه در تبیین شرایط موجود گفت: آنچه مهم است ما در شرایط دشوار جنگ نرم فرهنگی و تمدنی به سر می‌بریم و همه باید بدانیم و هوشیار باشیم که در این جنگ کدام جبهه را برای مبارزه آغاز کرده‌ایم و باید متوجه باشیم از چه کسانی در این جنگ باید مراقبت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی، خط مقدم را بصیرت و چشم سپاه دانست و افزود: جنگ فرهنگی امروز به دین و دیانت مردم گره خورده است. ما وظیفه داریم در کنار مردم شریف‌مان بایستیم و خدمت کنیم و گام‌های مستحکم تمدنی را استوارتر از گذشته برداریم و به برکت اخلاص و مقاومت مردم پیروز خواهیم شد. کارهای سنگین و بارهای بزرگی بر دوش سازمان تبلیغات اسلامی است و قم یک شهر و استان در میان بقیه استان‌ها نیست بلکه ممتاز از بقیه استان‌ها است و توقع بنده از دوست عزیزم حجت‌الاسلام عزت زمانی به واسطه شناختی که از ایشان دارم خطیر است.

پس از سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین قمی حکم مدیر کل جدید سازمان تبلیغات اسلامی استان قم قرائت شد و در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام عزت زمانی با اشاره به اهمیت استان قم در کشور و جهان گفت: امروز قم مرکز حوزه علمیه و مرکز تربیت و تعلیم در دنیا است و سالیانه ده‌ها هزار جلد کتاب و نرم افزار از قم به سراسر کشور و اقصی نقاط جهان صادر می‌شود و هزاران طلبه در قم تحصیل می‌کنند که این وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

در این مراسم، حجت‌ الاسلام اسکندری با تبریک چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ما باید در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به همه ثابت کنیم که این انقلاب به حرکت خود ادامه خواهد داد و هر روز پایه‌های آن مستحکم‌تر از گذشته خواهد بود. راهکار حفظ انقلاب تقویت مبانی اعتقادی مردم نسبت به اسلام ناب است و اگر مردم نسبت به مبانی اعتقادی سست شوند ریشه‌های این انقلاب سُست خواهد شد. انقلاب بدون مبانی اعتقادی به سمت غرب خواهد رفت و برای پیروزی تنها روحیه انقلابی کافی نیست بلکه توجه به مبانی اعتقادی اسلام ناب با تقریر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری ضامن بقای انقلاب خواهد بود.

در ادامه وی برای رئیس سازمان تبلیغات اسلامی حجت‌الاسلام و المسلمین قمی و مدیر کل جدید تبلیغات اسلامی استان قم؛ توفیق خدمت و عمل به وظیفه را آرزو کرد.

در ابتدای این برنامه، حجت‌الاسلام چل اخترانی به نمایندگی از شورای هیات‌های مذهبی استان قم گزارشی را از عملکرد شورا ارائه کرد و از زحمات دبیر کل سابق اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم تجلیل و تقدیر کرد.

در این نشست، لوح تقدیرهایی از طرف جمعی از مسئولان و کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی قم به حجت‌الاسلام اسکندری، مدیر کل سابق این استان تقدیم شد.



دیدگاهها بسته شده است.