ناوگان ملی‌حفاری فرسوده است

به گزارش عرصه، سید عبدالله موسوی امروز، یکم دی ماه در سی و نهمین سالگرد تاسیس شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: در سال ۵۸ بود که جمعی از کارگران فهیم حفاری نزد امام )ره) رفتند و کار حفاری را برای ایشان توضیح دادند و امام(ره) با بصیرتی که داشتند فرمان تاسیس شرکت ملی حفاری ایران را صادر کردند.

وی افزود: امروز با توجه به اینکه صنعت نفت مانند گذشته مورد تحریم قرار گرفته، باید از داشته های داخلی بهره گرفت و صنعت حفاری یکی از داشته هایی است که باید به آن توجه کرد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: صنعت حفاری مادر علم نفت است و همه فرآیندهای نفتی زاییده از صنعت حفاری است و هر کسی به بحث حفاری تسلط داشته باشد، در سطح الارض هم بهتر عمل خواهد کرد.

موسوی با اشاره عملکرد این شرکت در ۴ دهه گذشته عنوان کرد: حدود ۹ میلیون متر حفاری، حفر ۴۵۰۰ حلقه چاه، ارائه بیش از ۱۶۵ هزار خدمات جانبی و فعالیت های ارزنده دیگر از جمله اقدامات انجام گرفته در ۴ دهه فعالیت این شرکت بوده است.

وی ادامه داد: قراردادهایی که با دانشگاه های علمی کشور و مراکز پژوهشی منعقد شده و توجه به توسعه ساخت داخل، از جمله اقدامات انجام گرفته در راستای خودکفایی در حوزه صنعت نفت بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: شرکت دچار چالش های متنوعی است که امیدواریم با برنامه ریزی و تلاش همه همکاران بتوانیم در صنعت نفت ایران نقش اساسی خود را ایفا کنیم.

موسوی بیان کرد: برنامه ریزی، آموزش و بهینه سازی هزینه ها مهمترین برنامه هایی است که باید در درون شرکت اجرایی شوند تا بتوانیم بخشی از نارسایی های شرکت را حل و مشکلات را پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: افزایش راندمان حفاری، بازسازی و نوسازی ناوگان حفاری و افزایش میزان حفاری از جمله اقداماتی است که برای ادامه راه در دستور کار ما قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه باید تناسبی میان درآمد و هزینه های شرکت ایجاد کنیم، گفت: این کار باید انجام گیرد تا بتوانیم برای دکل ها بازاریابی مناسبی را انجام دهیم و به مرور به دنبال اجرایی کردن این برنامه هستیم.

موسوی گفت: باید در شرایط سخت فعلی کار و تلاش کنیم و از داشته های خودمان استفاده کنیم. باید بر همه داشته های صنعت نفت مدیریت کرد.

وی با اشاره به وجود ۷۲ دستگاه حفاری در این شرکت گفت: این دکل ها سرمایه های ملی هستند و اگر مدیریت نشوند از بین خواهند رفت. در این زمینه باید تلاش شود تا بهترین کارایی را برای ما داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم ها، باید از داشته های خودمان استفاده کنیم. در صنعت نفت بسیار ضرورت دارد تا از ساختار داخلی استفاده کنیم.

موسوی با بیان اینکه ناوگان ملی حفاری فرسوده است و باید در جهت ارتقا ناوگان حفاری تلاش شود، گفت: مدیریت منابع باید در سازمان های اجرایی مانند صنعت نفت به صورت ویژه اجرا شود تا شاهد عملکرد بسیار بهتری در این زمینه داشته باشیم.

موسوی بیان کرد: در بخش بازاریابی خارجی گام های خوبی برداشته شده است و در این زمینه امیدواریم تا این تلاش ها منجر به قرارداد شوند. همچنین در بحث بازار داخلی باید اعتماد سازی انجام گیرد تا بتوانیم با شرکت های داخلی همکاری بیشتری داشته باشیم و قراردادهای پایدار منعقد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید به سمتی گام برداریم تا قراردادهای معین و قابل اتکا داشته باشیم تا بتوانیم بر اساس منابع مالی که در اختیار ما قرار می گیرد، تصمیم گیری و فعالیت کنیم.



دیدگاهها بسته شده است.