ثابت ماندن قیمت صنایع‌دستی با حذف دلالان

«محمد محمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار عرصه، با اشاره به این‌که روستای روئین در اسفراین یکی از مناطق هدف گردشگری در خراسان‌شمالی است که به لحاظ تولید دست‌بافته‌ها به‌عنوان دهکده نساجی در این نام قرار گرفته است، اظهار کرد: ۴۵۰ هنرمند در حوزه نساجی در روستای روئین فعالیت می‌کنند که سالانه ۱۵۰هزار مترمربع تولید دارند.

وی افزود: امسال ۵ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ۶ به ۲۵ نفر از هنرمندان نساجی پرداخت شده است تا بتوانند در کنار خود افرادی را بکار گرفته و درآمدزایی کنند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اسفراین با اشاره به این‌که حذف واسطه‌ها در فروش محصولات نساجی به عدم افزایش نرخ تولیدات و ثبات قیمت‌ها منجر شده است گفت: راه‌اندازی بازارچه‌های نوروزی از اقداماتی است که توسط سازمان میراث فرهنگی صورت گرفته در این ایام بازارچه‌ها رونق بیشتری پیدا می‌کنند.

محمدی ادامه داد: هر خانه در این دهکده حکم یک مرکز فروش صنایع‌دستی سنتی و محصولات خانگی را دارد که پیگیر ایجاد یک بازارچه صنایع‌دستی در این روستا هستیم.

وی با بیان این‌که یکی از مشکلات موجود در حوزه نساجی طی چند سال گذشته، محدود شدن تولیدات به بافت‌های چادر شب و حوله بود، یادآور شد: با اقدامات صورت گرفته و با توجه به کاربرد پارچه‌های سنتی در پوشاک بانوان و تغییر کاربری و نفوذ سنت‌ها به تزئینات منازل این ضعف برطرف شده و نساجان روئین به تولید پارچه‌های متنوع ورود پیدا کرده‌اند.



دیدگاهها بسته شده است.