سمنانی‌ها علاقه‌ای به ازدواج کردن ندارند؟

به گزارش عرصه، قندالی با اشاره به رتبه استان سمنان از نظر تعداد ازدواج‌ها خاطرنشان کرد: استان سمنان از نظر این شاخص در بین ۳۱ استان در جایگاه ۳۱ کشور قرار دارد.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان به آمار ازدواج‌های ثبت شده در دفاتر این استان در ۴۰ سال گذشته، اشاره و تصریح کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ۱۸۰ هزار و ۳۷۳ واقعه ازدواج در استان ثبت رسمی شده است. همچنین از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ۱۷ هزار و ۷۳۳ زوج در استان سمنان از هم جدا شدند.

این مدیر مسوول با بیان اینکه استان سمنان در بین ۳۱ استان کشور از نظر میزان عمومی ولادت‌ها رتبه ۲۷ کشور را دارد، اضافه کرد: استان از نظر میزان عمومی وفات ها نیز دارای رتبه ۱۵ کشور قرار دارد.

وی از ثبت بالغ بر ۴۲۵ هزار واقعه تولد در این استان در چهار دهه اخیر خبر داد و گفت: در همین بازه زمانی کمی کمتر از ۲۴۰ هزار واقعه وفات در استان ثبت شده که ۱۳۰ هزار واقعه آن مربوط به اسناد فوتی‌های ضربتی بوده است.

قندالی از ثبت وقایع چهارگانه تولد، مرگ، ازدواج و طلاق در ثبت احوال استان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۱۱ اداره و یک نمایندگی ثبت احوال در سراسر استان فعالیت دارند. هر خدمتی که در مرکز استان ارائه می‌شود در دورافتاده‌ترین ادارات و نمایندگی‌های ثبت‌احوال نیز ارائه می‌شود.

  مدیر کل ثبت احوال استان سمنان از درخواست ۷۷٫۶ درصد مردم این استان برای صدور کارت هوشمند خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۴۱۷ هزار نفر در استان درخواست صدور کارت هوشمند داشتند که برای ۳۹۱ هزار نفر از آنها کارت هوشمند ملی صادر شد که تاکنون بیش از ۳۸۸ هزار نفر از آنها توانستند کارت هوشمند ملی خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه کارت هوشمند ملی برای افراد بالای ۱۵ سال صادر می‌شود ادامه داد: در استان سمنان بیش از ۵۳۸ هزار نفر از جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان بالای ۱۵ سال، سن دارند.



دیدگاهها بسته شده است.