واکنش شاهین‌طبع به ورود کمیته ملی المپیک درباه اختلاف با حامد حدادی

مهران شاهین‌طبع در گفت و گو با عرصه، درباره برنامه‌ها و زمان شروع اردوهای تیم ملی بسکتبال برای حضور در رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۹ چین، توضیح داد: مسابقات لیگ‌برتر به پایان رسیده است و ما برای آماده سازی تیم ملی اردوهای خود را از تاریخ ۱۷ – ۱۸ خرداد ماه آغاز خواهیم کرد.

او در مورد تعداد احتمالی اردونشینان تیم ملی بسکتبال نیز گفت: فعلاً تعداد بازیکنان دعوت شده به اردو مشخص نیست اما سعی می‌کنیم یک هفته پیش از آغاز اردوها لیست نهایی را اعلام کنیم. احتمالاً با همان تعدادی که برای مسابقات انتخابی جام جهانی اردوها را شروع کردیم، اردوهای جام جهانی را هم شروع کنیم.

شاهین‌طبع در پاسخ به این سوال که آیا کادرفنی تیم ملی برای حضور در این مسابقات تغییری خواهد داشت؟ توضیح داد: با توجه به اینکه کادر فعلی مدت زیادی است با تیم کار می‌کند، بازیکنان و شرایط تیم ملی را خوب می‌شناسند، بنابراین تغییری نمی‌کنند. فدراسیون هم با این موضوع موافق است که کادر فعلی به کار خود ادامه دهد.

او در واکنش به این موضوع که کمیته‌فنی فدراسیون معتقد است نباید مربیان تیم ملی در تیم‌های دیگر فعال باشند، اظهار کرد: تیم دوم (امید) ما برنامه‌هایی کاملاً مشابه با تیم اول ما دارد که به همین دلیل از نظر من حضور آقای کوهیان در تیم بزرگسالان آسیبی به پیش بردن برنامه‌ها نمی‌زند. ضمن اینکه آقای عابدینی هم سرمربی تیم ملی ۲۰۲۱ است و تا پایان سال این تیم اردویی را ندارد که با توجه به این موضوعات می‌توان از آن‌ها در کادرفنی تیم ملی استفاده کرد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که نظرش درباره ورود صالحی امیری به بحث اختلافات حامد حدادی با او چیست؟ اظهار کرد: دقیقاً از این موضوع خبر ندارم اما، بدون تعارف باید بگویم که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به هر شکلی که باشد در کنار بسکتبال بوده و شخصاً آقایان صالحی‌امیری و سلطانی‌فر به فکر موفقیت این رشته هستند. هر کاری که تصمیم دارند انجام دهند بدون شک برای موفقیت بسکتبال بوده و به صلاح است.

او در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نیست مشکلات او با حامد حدادی در تیم ملی پیش از مسابقات جهانی برطرف شود؟ اظهار کرد: مطمئن باشید که ما در تیم ملی مشکلی نداریم و مسئله این است که ما بیش از ۱۲ بازیکن را نمی‌توانیم در ترکیب نهایی قرار دهیم. به همین دلیل طبیعی است که برخی از این بازیکنان به دلیل عدم راهیابی به ترکیب نهایی ناراحت شوند.

شاهین‌طبع افزود: اگر می‌توانستیم تعداد ترکیب تیم را بالاتر ببریم که کسی ناراحت نشود این کار را انجام می‌دادیم اما امکان‌پذیر نیست. در مورد حدادی هم باید بگویم که بهترین‌ها به ترکیب تیم ملی دعوت می‌شوند و ما از بهترین‌ها برای مسابقات استفاده می‌کنیم تا در چار چوب خواسته‌های فدراسیون بهترین عملکرد را داشته باشیم.

او در پایان درباره ناراحتی هواداران بسکتبال از او به دلیل عدم حضورش در سالن بازی‌های فینال لیگ‌برتر، گفت: بله درست است، به نظرم باید در چند بازی حضور پیدا می‌کردم اما، با این حال عدم حضور من هم نکات مثبت داشت و هم نکات منفی. فکر می‌کنم باید چند بازی را شرکت می‌کردم اما مطمئن باشید که همه بازی‌ها را زیر نظر داشتم.



دیدگاهها بسته شده است.