باید زیپ و دکمه وارد شود

میراسماعیل صدیق در گفت و گو با خبرنگار عرصه در خصوص وضعیت بازار پوشاک به خصوص در حوزه قاچاق گفت: برندهای قاچاق از سال گذشته همگی جمع آوری شده و واحدهای صنفی هم بنا بر شعار سال که حمایت از تولید داخلی است از اجناس داخلی حمایت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: شش ماه است که واردات کالای خارجی و پوشاک برند که بدون نمایندگی رسمی و قانونی هستند ممنوع اعلام شده تا حرکتی در جهت حمایت از کالای داخلی باشد، این نکته صحیح است که اجناس و کالاهای ایرانی در زمینه کیفیت با اجناس خارجی متفاوت است اما بخشی از این وضعیت از مشکلات تولیدکنندگان نشئت می‌گیرد.

صدیق در خصوص مشکلات تولید کنندگان گفت: تولید کنندگان مشکل تأمین مواد اولیه دارند و نیازمند هستند تا حتماً برخی از ملزومات از خارج کشور وارد شود.

وی ادامه داد: چرخ‌های صنعتی قدیمی که دیگر عمرشان به سر رسید و نیازمند تعویض با چرخ‌های خیاطی جدید هستند؛ البته از مشکلات مربوط به کارگران، بیمه، دارایی و مالیات هم نباید بگذریم. همچنین تولید کنندگان نیاز به دریافت وام برای حل مشکلات خود هستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک در ادامه اظهار کرد: اگر کالای خارجی اجازه ورود ندارد حداقل از کالای داخلی حمایت داشته باشیم؛ مثلاً برخی ملزومات مانند زیپ، دکمه، رنگ، نخ، و برخی از انواع پارچه حتماً باید وارد شود تا تولید به مشکل نخورد.



دیدگاهها بسته شده است.