طالبان در حال رایزنی برای از سرگیری مذاکرات با دولت افغانستان است


گروه طالبان تلاش هایی را برای از سرگیری گفتگوهای صلح با دولت وحدت ملی افغانستان شروع کرده است.

به گزارش عرصه به نقل از خبرگزاری «خامه»، روزنامه «اکسپرس تریبون» نوشت: رهبری طالبان در حال رایزنی در مورد آغاز دوباره گفتگوهای صلح با دولت وحدت ملی افغانستان است.

این رسانه پاکستانی به نقل از یکی از سران گروه طالبان در دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرد: گروه طالبان در حال از سرگیری گفتگوی های صلح با دولت وحدت ملی افغانستان است.

این عضو گروه طالبان افزود: فرماندهان نظامی گروه طالبان که پیش از این در نشست‌های رهبری حضور نداشتند نیز بر این باورند که رایزنی ها برای شروع مذاکرات آغاز شده است.

این عضو گروه طالبان تلاش برای حل مسئله افغانستان از طریق نظامی توسط گروه طالبان را رد کرد.

این در حالی‌ است که چندی پیش دولت افغانستان خواستار قرار گرفتن نام رهبران گروه طالبان از جمله «ملا هیبت‌الله آخونده زاده» در فهرست سیاه سازمان ملل شد.

«اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در دیدار با هیئت کمیته تعزیرات سازمان ملل از این کمیته خواست تا نام ملا هیبت‌الله آخوند زاده رهبر گروه طالبان در فهرست سیاه سازمان ملل قرار گیرد.

از سویی، بسیاری از آگاهان بر این باورند زمانی که فصل زمستان فرا می‌رسد، پاکستان بحث گفتگوهای صلح را پیش می‌کشد تا گروه طالبان تا فرا رسیدن فصل بهار به تقویت نیروهای خود پرداخته و دوباره حملات خود را به مواضع نیروهای امنیتی افغانستان از سر گیرد.



دیدگاهها بسته شده است.