مرد هزار چهره، عامل جنایت کارخانه فلافل سازی

به گزارش عرصه، در ساعت ۱۴:۱۰ روز پنجم بهمن ماه سال ۹۳ وقوع یک فقره درگیری در یک کارخانه فلافل سازی در منطقه فشافویه به کلانتری ۱۷۶ حسن آباد اعلام و با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد دو تن از کارگران کارخانه به نامهای جواد و فرشاد ، با حمله ور شدن به سمت سایر کارگران اقدام به مجروح کردن تعدادی از آنها از جمله فردی به نام اسلام . ی کرده و از محل متواری شده اند.

باگذشت دو روز از وقوع درگیری منجر به ضرب و جرح کارگران کارخانه و متواری شدن جواد و فرشاد، به کلانتری ۱۷۶ حسن آباد اعلام شد که اسلام . ی ۳۰ ساله با وجود انتقال به بیمارستان و انجام اقدامات درمانی، به علت شدت ضربات وارد شده به ناحیه سر فوت کرده است.

باتشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد و به دستور رئیس شعبه ۱۰۲ دادگاه بخش فشافویه، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و باآغاز رسیدگی به پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، کارآگاهان به تحقیق از کارگران کارخانه فلافل سازی پرداختند.

یکی از کارگران کارخانه که به همراه مقتول مورد ضرب و جرح قرار گرفته بود ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : من و اسلام در حال کار کردن در کارخانه بودیم که ناگهان احساس کردم پشت سرم داغ شده و از ناحیه پشت سر دچار خونریزی شدیدی شده بودم. جواد و فرشاد به سمت ما حمله ور شده و هر دو نفرمان را با قمه و از ناحیه سر مجروح کرده بودند، به علت خونریزی شدید، بیهوش شدم و پس از آن اطلاع از هیچ چیزی نداشتم تا نهایتا در بیمارستان به هوش آمدم.

در شرایطی که هیچ نشانی مشخصی از جواد و فرشاد وجود نداشت، کارآگاهان در ادامه اقدامات پلیسی برای شناسایی و دستگیری متهمان اطلاع پیدا کردند که جواد . ع ۲۲ ساله در تاریخ پنجم اردیبهشت ماه سال ۹۴ به اتهام سرقت اماکن دستگیر و روانه زندان شده لذا ضمن هماهنگی با مقام قضایی ، متهم برای تحقیقات در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: به همراه فرشاد تصیم به سرقت ابزارآلات داخل کارخانه گرفتیم و قصد داشتیم تا اموال مسروقه را با یک دستگاه خودرو وانت متعلق به کارخانه از آنجا خارج کنیم اما روز سرقت تعدادی از کارگران از جمله مقتول متوجه قصد و نیت ما شدند و برای فرار با قمه به سمت آنها حمله ور شده و پس از مجروح کردن تعدادی از آنها از کارخانه متواری شده و به میدان راه آهن آمدیم و در آنجا از یکدیگر جدا شدیم و پس از آن دیگر هیچ اطلاعی از فرشاد ندارم تا اینکه پس از گذشت مدت کوتاهی به اتهام سرقت مغازه دستگیر و روانه زندان شدم.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ همچنین در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که فرشاد . ش ، هویت برادر متهم پرونده آنها به نام واقعی حسن . ش متولد ۱۳۷۷ است و در تحقیقات از اعضای خانواده حسن مشخص شد که وی به دلیل اعتیاد شدید به مصرف موادمخدر شیشه از خانه خارج شده و اعضای خانواده اش پس از آن دیگر هیچ اطلاعی از وی ندارند.

با شناسایی هویت واقعی متهم پرونده ( حسن . ش )، اقدامات پلیسی برای شناسایی مخفیگاه و دستگیری حسن در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار داشت تا نهایتا کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که حسن . ش از چندی پیش در یک مغازه باطری سازی و این بار نیز با هویت مجهول عرفان مشغول به کار شده است؛ سرانجا با شناسایی دقیق مخفیگاه و اطمینان از حضور متهم اصلی پرونده در محل ، حسن . ش در ساعت ۱۲ روز ششم آذرماه امسال دستگیر و به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

متهم در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: از ۱۵ سالگی به مصرف موادمخدر به ویژه شیشه اعتیاد پیدا کردم و به همین علت از خانه فرار کردم و مدتی بلامکان بودم تا اینکه در یک کارخانه فلافل سازی و به عنوان کارگر ساده مشغول به کار شدم؛ پس از گذشت ۲۰ روز از زمان استخدام در کارخانه ، به همراه یکی دیگر از کارگرها به نام جواد تصمیم به سرقت لوازم و ابزارآلات کارخانه و فروش آنها گرفتیم و روز سرقت، مقتول و تعداد دیگری از کارگران متوجه نیت ما شدن ؛ به قصد فرار از محل، به سمت آنها حمله ور شدیم و در یک لحظه من با قمه چندین ضربه محکم به سر مقتول و چند کارگر دیگر زده و پس از آن هر دو نفر از آنجا خارج شدیم.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم اصلی پرونده به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات و تکمیل پرونده در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

وی با اشاره به این پرونده به صاحبان صنوف و صنایع هشدار داد که قبل از هرگونه استخدام افراد در مراکز صنعتی ، تولیدی و … نسبت به احزار هویت واقعی و همچنین بررسی سابقه سوء پیشنه افراد اقدام کرده و اقدام به تشکیل پرونده استخدامی برای افراد شاغل در مراکز کنند.



دیدگاهها بسته شده است.