«لایکم کن» مهناز فتاحی بررسی می‌شود

به گزارش عرصه، در برنامه “چهره به چهره” فرهنگسرای انقلاب، کتاب «لایکم کن» مهناز فتاحی توسط مخاطبان نوجوان مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

 کتاب «لایکم کن» ماجرای دختری به نام رویا را بیان می‌کند که در آشنایی با فضای مجازی، زندگی‌اش دست خوش تغییر شده و از خانواده و دوستانش جدا می‌شود و در فضای گفت‌وگو در صفحات فضای مجازی ماجرای‌هایی را پشت سر می‌گذارد.

بنا به گفته فتاحی، بخش‌هایی از این کتاب با رگه‌هایی از طنز  همراه است.

کتاب «فرنگیس» شامل خاطرات فرنگیس حیدرپور، یکی از شیرزنان کرمانشاهی طی دفاع مقدس از دیگر نوشته‌های این نویسنده است که مورد تاکید مقام معظم رهبری بود. در سال ۱۳۵۹ پس از حمله عراق به روستای اوازین، مردم به دره‌های اطراف فرار می‌کنند. فرنگیس که در آن زمان ۱۸ سال داشت، شب‌هنگام همراه برادر و پدرش جهت تهیه غذا به روستا بازگشت. اما در طول راه پدر و برادر فرنگیس ضمن درگیری با عوامل عراقی کشته شدند و فرنگیس در پی برخورد با دو سرباز عراقی بدون داشتن سلاح گرم، با تبر پدرش با سربازان درگیر شده، یکی را کشته و دیگری را با تمام تجهیزات جنگی اسیر کرد و به مقر فرماندهی ارتش ایران تحویل داد. این اثر در قالب خاطره‌نگاری تنظیم شده است.

برنامه نقد و بررسی کتاب «لایکم کن» روز یکشنبه چهاردهم آذر ماه ساعت ۹:۳۰ در محل فرهنگسرای انقلاب واقع در بزرگراه نواب تقاطع پل کمیل ابتدای کمیل شرقی پلاک ۸۳ برگزار می‌شود.



دیدگاهها بسته شده است.